Consumer behavior considering private labels

Thesis title: Spotřební chování s ohledem na privátní značky
Author: Tylšová, Magdalena
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Matysová, Kamila
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na problematiku spotřebního chování ve vztahu k privátním značkám. Výrobky privátních značek byly dříve vnímány jako výrobky horší kvality, dnes se však tento trend otáčí a jejich obliba celosvětově roste. Spotřebitelé dnes mohou najít celou řadu privátních značek v obchodních řetězcích. Cílem diplomové práce je zjistit jaký mají spotřebitelé vztah k privátním značkám. Výše vytyčeného cíle je dosaženo na základě vlastního výzkumu, který je proveden na českých spotřebitelích prostřednictvím dotazníkového šetření. Záměrem práce je také seznámit čtenáře s nabídkou privátních značek ve vybraných obchodních řetězcích, kterými jsou: Ahold – Albert, Billa, Penny Market, Kaufland, Lidl, Tesco a Globus.
Keywords: Nákupní chování; Obchodní řetězec; Privátní značky; Spotřebitel; Výzkum; Kupní rozhodovací proces; Značka
Thesis title: Consumer behavior considering private labels
Author: Tylšová, Magdalena
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Matysová, Kamila
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis is focused on the consumer buyer behavior in relation to private labels. Private label products were previously perceived as products of low quality. Nowadays the trend is changing, and popularity of private labels is growing worldwide. Consumers can find a big amount of variety private labels in retail chains. The aim of this diploma thesis is to find out what is the consumer's relation to private labels. The aim is achieved by own research through a questionnaire survey, which is taken on Czech consumers. The purpose of this thesis is to introduce private labels in selected retail chains, which are: Ahold – Albert, Billa, Penny Market, Kaufland, Lidl, Tesco and Globus.
Keywords: The buyer decision process; Consumer buyer behavior; Retail chain; Private labels; Consumer; Research; Brand

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 12. 2018
Date of submission: 23. 4. 2020
Date of defense: 25. 5. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/68113/podrobnosti

Files for download

    Last update: