The analysis and possible improvements of the marketing strategy of the company Notino on the German market

Thesis title: Analýza a návrh zlepšení marketingové strategie firmy Notino na německém trhu
Author: Polachová, Julie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Ročková, Tereza
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je analyzovat současnou marketingovou strategii firmy Notino na německém trhu a následně navrhnout potenciální zlepšení. Práce je členěna do šesti kapitol. První kapitola představuje e-shop Notino. Ve druhé kapitole je přiblížen online beauty průmysl obecně a v Německu. Třetí kapitola obsahuje jednotlivé situační analýzy – Porterovu analýzu pěti sil, PESTE analýzu a analýzu SWOT. Čtvrtá kapitola analyzuje současnou marketingovou strategii e-shopu na německém trhu. Pátá kapitola blíže rozebírá výsledky marketingového výzkumu e-mystery shopping. Závěrem jsou prezentována možná vylepšení marketingové strategie do budoucnosti.
Keywords: Notino s.r.o.; e-shop; online beauty průmysl; Německo; SWOT analýza; marketingová strategie; e-mystery shopping
Thesis title: The analysis and possible improvements of the marketing strategy of the company Notino on the German market
Author: Polachová, Julie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Ročková, Tereza
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the diploma thesis is to analyse the marketing strategy of the company Notino on the German market as well as to suggest possible future improvements. The thesis is composed of six parts. The first part introduces e-shop Notino. The second one describes online beauty industry generally and in Germany. The third part includes situation analysis – Porter’s five forces analysis, PESTE analysis and SWOT analysis. The fourth part analyses the marketing strategy of the e-shop on German market. The fifth part clarifies the results of the marketing research e-mystery shopping. Finally, possible future improvements of the marketing strategy are presented.
Keywords: Notino s.r.o.; online beauty industry; Germany; SWOT analysis; marketing strategy; e-mystery shopping; e-shop

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 9. 2018
Date of submission: 23. 4. 2020
Date of defense: 27. 5. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66574/podrobnosti

Files for download

    Last update: