Successful strategy of PPC ads and Social Ads in the Facebook and Google platforms

Thesis title: Úspěšná strategie PPC reklamy a reklamy na sociálních sítích v platformách Facebook a Google
Author: Kossakowski, Lukáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Hesková, Marie
Opponents: Foret, Miroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je nalezení úspěšné strategie PPC reklamy a reklamy na sociálních sítích v platformách Facebook a Google. Kampaň bude nastavena pro elektronický obchod zabývající se prodejem vybavení na outdoorové sporty a aktivity. Konkrétně bude kampaň, na základě přání majitele obchodu, zaměřena na kategorii jízdních kol. Nasta-vení proběhne s využitím teoretických znalostí získaných z dostupných zdrojů. Výkon a efektivita jednotlivých reklam budou analyzovány průběžně. Na základě průběžné ana-lýzy budou přijímána příslušná opatření. Po konci kampaně proběhne také celkové zhodnocení a závěrečná analýza všech nasbíraných dat. Na základě této analýzy budou vytvořena doporučení pro budoucí nastavení obdobné kampaně.
Keywords: Digitální reklama; PPC; sociální sítě; strategie
Thesis title: Successful strategy of PPC ads and Social Ads in the Facebook and Google platforms
Author: Kossakowski, Lukáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Hesková, Marie
Opponents: Foret, Miroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
The main goal of thisthesis is to find a successful strategy of PPC ads and Social Ads in Facebook andGoogle platforms. The campaign will be set up for e-shop with a focus on sellingoutdoor sports and activities equipment. Specifically, it will focus on thecategory of bicycles, as the owner of the shop wished. To set up the campaign,I will use the knowledge gained from available sources. The performance and effectivenessof every single ad will be analyzed continuously. Based on this analysis, Iwill make changes throughout the whole campaign. After the campaign, I willfurther analyze the data and make a final thorough analysis of all datagathered. Based on this analysis, I will make recommendations for any futurecampaigns.
Keywords: digital advertising; ppc; social networks; strategy

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 4. 2018
Date of submission: 23. 4. 2020
Date of defense: 1. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/65824/podrobnosti

Files for download

    Last update: