Influence of selected elements on credibility of online stores

Thesis title: Vliv vybraných prvků na důvěryhodnost internetových obchodů
Author: Pavlíková, Barbora
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Přibil, Jiří
Opponents: Bína, Vladislav
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na důvěryhodnost internetových obchodů a zabývá se faktory, které míru důvěryhodnosti ovlivňují. Cílem práce je zjistit, jaké prvky inter-netového obchodu český zákazník vyhodnocuje jako znak jeho důvěryhodnosti, re-spektive které prvky ovlivňují míru důvěry zákazníka v internetový obchod zcela nejvíce. V práci jsou také analyzovány z hlediska důvěryhodnosti čtyři české vybrané internetové obchody. Záměr je zjistit, zda tyto internetové obchody na svých strán-kách používají zjištěné prvky, které v zákazníkovi podle výsledků dotazníkového šetření vzbudí důvěru. Hypotézy byly ověřeny pomocí statistických testů. V závěru diplomové práce byla stanovena doporučení pro zkoumané internetové obchody.
Keywords: internetový obchod; e-commerce; důvěra; důvěryhodnost
Thesis title: Influence of selected elements on credibility of online stores
Author: Pavlíková, Barbora
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Přibil, Jiří
Opponents: Bína, Vladislav
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis is focused on the credibility of online stores and studies the factors that affect the level of credibility. The aim of the thesis is to find out which components of e-shops the Czech customer evaluates as a sign of their credibility, respectively which components influence the level of customers’ trust in an internet shop the most. The thesis also analyzes level of credibility of four Czech online stores. The intention is to find out whether these online stores have those components, which raise confidence of customers according to the results of the questionnaire survey, on their websites. The hypotheses were verified using statistical tests. In the conclusion of the diploma thesis, recommendations for the researched online stores were given.
Keywords: credibility; online store; e-commerce; trust

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Exact Methods

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 9. 2019
Date of submission: 25. 4. 2020
Date of defense: 2. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/70810/podrobnosti

Files for download

    Last update: