The foreign market entry of particular company

Thesis title: Vstup vybranej firmy na zahraničný trh
Author: Babiarčiková, Sabína
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Hinčica, Vít
Opponents: Křenková, Eva
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto bakalárska práca je venovaná návrhu stratégie spoločnosti Footshop s.r.o. na slovinský trh. Teoretická časť je zameraná na preskúmanie motívov, ktoré firmy vedú k expanzii a k medzinárodnému obchodovaniu, ďalej sa zameriava na popis faktorov, ktoré musí firma zohľadniť a takisto, ktoré vplývajú na výber trhu. Následne je práca zacielená na detailnú deskripciu foriem vstupov, ktoré má firma pri tomto rozhodnutí k dispozícií, a na záver tejto časti, sa práca upriamuje na strategické prístupy vstupov firiem na zahraničné trhy. V praktickej časti sú využité základné manažérske nástroje a to SWOT a PESTEL analýza, spoločne s vlastnými parametrami prostredníctvom, ktorých sa ponúka výber konkrétnej formy vstupu na daný trh.
Keywords: PESTEL analýza; zahraničný trh; Footshop s.r.o.; návrh stratégie; SWOT analýza
Thesis title: Vstup vybrané firmy na zahraniční trh
Author: Babiarčiková, Sabína
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Hinčica, Vít
Opponents: Křenková, Eva
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tato bakalářská práce je věnovaná návrhu strategie společnosti Footshop s.r.o. na slovinský trh. Teoretická část je zaměřena na zkoumání motivů, které firmy vedou k expanzi a k mezinárodnímu obchodování, dále je zaměřená na popis faktorů, které musí firma zohlednit a rovněž, které ovlivňují výběr trhu. Následně je práce zacílená na detailní deskripci forem vstupů, které má firma při tomto rozhodnutí k dispozici, a na závěr této části, se práce zaměřuje na strategické přístupy vstupů firem na zahraniční trhy. V praktické části jsou využity základní manažerské nástroje, a to SWOT a PESTEL analýza, společně s vlastními parametry prostřednictvím, kterých se nabízí výběr konkrétní formy vstupu na daný trh.
Keywords: Footshop s.r.o.; SWOT analýza; zahraniční trh; návrh strategie; PESTEL analýza
Thesis title: The foreign market entry of particular company
Author: Babiarčiková, Sabína
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Hinčica, Vít
Opponents: Křenková, Eva
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This bachelor thesis is devoted to the strategy proposal of the company Footshop s.r.o. to the Slovenian market. The theoretical part is focused on exploring the motives which lead companies to expansion and international trade, further focuses on the depiction of the factors that the company has to take into account and also affect market choice. Later on, the thesis is focused on a detailed description of the market entry modes that are kept at disposition, and in the end this part, the thesis targets the strategic approaches of the foreign market entry modes. In the practical part, the underlying managerial tools such as SWOT and PESTEL analysis are used, together with custom parameters through which the choice of a specific foreign market entry mode is provided.
Keywords: PESTEL analysis; Footshop s.r.o.; SWOT analysis; foreign market; strategy proposal

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 9. 2019
Date of submission: 24. 4. 2020
Date of defense: 26. 5. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/70516/podrobnosti

Files for download

    Last update: