Consumer perception of private label brands in retail

Thesis title: Analýza spotřebitelského vnímání privátních značek v retailu
Author: Kalivodová, Martina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Čermáková, Elvíra
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá tématikou privátních značek se zaměřením na jejich vnímání spotřebiteli. Primárním cílem diplomové práce je analýza spotřebitelského vnímání privátních značek vybraných drogistických řetězců působících v České republice. Teoretická část se zabývá vymezením základních pojmů, mezi které patří značka, privátní značka nebo nákupní chování a faktory, které ho ovlivňují. Praktická část začíná analýzou sortimentní nabídky privátních značek vybraných drogistických řetězců. Další část je již věnována zhodnocení výsledků získaných za pomoci dotazníkového šetření. Na základě získaných informací jsou definovány návrhy ke zlepšení.
Keywords: Privátní značky; Drogistické řetězce; Produkty privátních značek; Nákupní chování
Thesis title: Consumer perception of private label brands in retail
Author: Kalivodová, Martina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Čermáková, Elvíra
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis covers the analysis of drugstore private label products with a focus on consumer perception. The objective of the thesis is to analyze consumer perception of private label brands in certain drugstore chains operating in the Czech republic. The theoretical part deals with the definition of brand and private labels, just as consumers' buying behavior and all influencing factors affecting it. The practical part is focused on the analysis of the assortment of private label products in certain drugstore chains and on the research itself. The last chapter evaluates the results of the questionnaire survey, including recommendations to the companies.
Keywords: Private Label products; Private Labels; Drugstore chain; Consumer Buying Behavior

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 9. 2019
Date of submission: 24. 4. 2020
Date of defense: 4. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/70514/podrobnosti

Files for download

    Last update: