Trading strategy of the company Peek & Cloppenburg on the Czech market

Thesis title: Obchodní strategie značky Peek & Cloppenburg na českém trhu
Author: Skrypnykova, Mariia
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Sadílek, Tomáš
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá oceněním obchodní strategie značky Peek & Cloppenburg na českém trhu. První část je věnovaná segmentaci trhu s oděvy a následnému popisu největších světových hráčů. V následující podkapitole je podrobně rozebrána problematika distribuci v maloobchodě. Pro vyhodnocení obchodních a marketingových aktivit společnosti jsou použité metody strategické analýzy: PESTLE, benchmarking, Porterův model pěti sil, analýza klíčových kompetencí, diagram rybí kostí a SWOT analýza. Teoretická část popisuje jednotlivé metody, praktická část využívá výsledky analýz pro ocenění vnějšího a vnitřního prostředí firmy Peek & Cloppenurg. Na základě výsledků provedených analýz je navřená SWOT strategie.
Keywords: móda ; obchodní strategie; fashion retail; strategická analýza
Thesis title: Trading strategy of the company Peek & Cloppenburg on the Czech market
Author: Skrypnykova, Mariia
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Sadílek, Tomáš
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The following bachelor theses is dealing with the assessment of trading strategy of the company Peek & Cloppenburg on the Czech market. The first part is dedicated to the segmentation of fashion market with following description of the world top players. The next subchapter details the issue of distribution in retail. In order to asset marketing and trade strategies of the company are used methods of strategic analysis such as PESTLE analysis, benchmarking, Porter’s five forces analysis, core competency analysis, fishbone diagram and SWOT analysis. Theoretical part of the theses describes single analysis while practical part uses outcomes of the analysis and assets external and internal environment of the firm Peek & Cloppenburg. Based on the results of the analysis is suggested the SWOT strategy.
Keywords: strategic analysis; trading strategy; fashion retail; fashion

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 9. 2019
Date of submission: 24. 4. 2020
Date of defense: 25. 5. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/70480/podrobnosti

Files for download

    Last update: