Online grocery shopping on selected Czech e-shops

Thesis title: Online nakupování potravin na vybraných českých e-shopech
Author: Popova, Vasilisa
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Drozen, František
Opponents: Khelerová, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
Teoretická část práce seznámí čtenáře se základním pojmy jako jsou e-commerce a e-business. Zmíněny jsou též výhody a nevýhody e-commerce a jehož základní klasifikace. Dále je popsána aktuální dynamika trhu e-commerce v České republice a v neposlední řadě je vysvětlen mystery shopping jako jedna z metod marketingového výzkumu. Praktická část mapuje a vyhodnocuje úroveň poskytovaných služeb tří českých potravinových e-shopů formou opakovaného mystery shoppingu. Na základě získaných dat z výzkumu jsou v závěru prezentována doporučení jednotlivým e-shopům s cílem zlepšit kvalitu služeb pro stávající i potenciální zákazníky.
Keywords: marketingový výzkum; mystery shopping; on-line nakupování potravin; e-commerce
Thesis title: Online grocery shopping on selected Czech e-shops
Author: Popova, Vasilisa
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Drozen, František
Opponents: Khelerová, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
The theoretical part introduces the reader to basic concepts such as e-commerce and e-business. There are also mentioned the advantages and disadvantages of e-commerce and its basic classification. Furthermore, the current dynamics of the e-commerce market in the Czech Republic are described, and, last but not least, mystery shopping is explained as one of the methods of marketing research. The practical part maps and evaluates the level of provided services of three Czech grocery e-shops in the form of repeated mystery shopping. Based on the data obtained from the research, recommendations for individual e-shops are presented in the end to improve the quality of services for existing and potential customers.
Keywords: marketing research; e-business; e-commerce; mystery shopping ; on-line grocery shopping

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 9. 2019
Date of submission: 24. 4. 2020
Date of defense: 20. 5. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/70400/podrobnosti

Files for download

    Last update: