Shopping behaviour

Thesis title: Nákupní chování
Author: Cordt, Daniel
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá nákupním chováním českého a německého spotřebitele v oblasti Chebska a Waldsassenu. Pomocí dotazníkového šetření zjišťuje podrobnosti o chování jak českých, tak německých spotřebitelů dané oblasti. Šetření je vyhodnoceno pomocí grafů, které vizualizují výsledek pro jeho lepší pochopení. Hlavním cílem práce je zjistit odpovědi na otázky co, proč, a kde nakupují Češi v Německu a Němci v ČR. Dalším cílem je zjistit proč někteří Češi v Německu nenakupují a naopak a také za jakých okolností by v zahraničí nakupovali. Z dotazníků vyšla najevo charakteristika nákupního chování Čechů nakupujících v Německu a Němců nakupujících v Čechách. Dále byl pomocí odpovědí získaných od respondentů zjištěn důvod proč v zahraničí nenakupují a za jakých okolností by tam nakupovali.
Keywords: Spotřebitel; Nákupní chování; Kupní rozhodovací proces
Thesis title: Shopping behaviour
Author: Cordt, Daniel
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis is focused on shopping behaviour of Czech and German consumers in the Cheb and Waldsassen area. By the means of custom survey, it examines the details of behaviours of both Czech and German consumers. For easier understanding, the survey is then evaluated through various graphs that visualize the results. The primary aim of the thesis is to find answers to the questions of what, why and where do Czechs shop in Germany and Germans shop in Czech Republic. Another aim is to find out why some Czechs do not shop in Germany and vice versa and under which circumstances would they do so. The results have concluded the specifics of shopping behaviour of Czechs shopping in Germany and Germans shopping in Czech Republic. Moreover, the results help to understand the reasons why some of them do not shop abroad and under which conditions they would change their behaviour.
Keywords: Shopping behaviour; Purchasing decision-making proces; Consumer

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 7. 2019
Date of submission: 24. 4. 2020
Date of defense: 28. 5. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/70175/podrobnosti

Files for download

    Last update: