Analysis of Online Marketing of E-shops

Thesis title: Analýza online marketingu e-shopů
Author: Kudláček, Tomáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kubálek, Tomáš
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá online marketingem e-shopů. Práce je rozdělena na teoretickou část, praktickou část a část shrnující optimální zásady a doporučení pro e-shopy v některých oblastech online marketingu. V teoretické části jsou představeny jednotlivé formy tohoto typu marketingu – optimalizace pro vyhledávače, PPC reklama, affiliate marketing, marketing na sociálních sítích a e-mail marketing. Praktická část obsahuje analýzu a komparaci vybraných e-shopů z hlediska několika faktorů jejich optimalizace pro vyhledávače a marketingu na Facebooku. Na základě poznatků z teoretické a praktické části jsou na závěr sestaveny optimální zásady a doporučení.
Keywords: online marketing; internetový marketing; e-shopy
Thesis title: Analysis of Online Marketing of E-shops
Author: Kudláček, Tomáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kubálek, Tomáš
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with online marketing of e-shops. The thesis is divided into theoretical part, practical part and part summarizing optimal principles and recommendations for e-shops in some areas of online marketing. The theoretical part introduces several forms of online marketing - search engine optimization, PPC advertising, affiliate marketing, social network marketing and e-mail marketing. The practical part includes analysis and comparison of selected e-shops in terms of several factors of their search engine optimization and marketing on Facebook. Based on the gained knowledge from the theoretical and practical part, the optimal principles and recommendations are drawn up.
Keywords: online marketing; internet marketing; e-commerce

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 6. 2019
Date of submission: 24. 4. 2020
Date of defense: 29. 5. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/70146/podrobnosti

Files for download

    Last update: