Analysis of the brand Lancôme and its customer perception

Thesis title: Analýza značky Lancome a její vnímání zákazníky
Author: Cardová, Hana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou luxusní kosmetické značky Lancôme, která je součástí portfolia značek světové kosmetické společnosti L´Oréal. Cílem práce je zanalyzovat značku Lancôme a na základě vlastního dotazníkového šetření zjistit, jak ji vnímají zákazníci a navrhnout aktivity na zlepšení. V teoretická části jsou vysvětleny základní marketingové pojmy jako je marketingový mix, SWOT analýza, marketingový výzkum, značka a její role v marketingu, její prvky, budování a strategické řízení značky. Tyto teoretické poznatky slouží jako podklad pro praktickou část. Praktická část se zaměřuje na značku Lancôme, zabývá se analýzou značky Lancôme z pohledu marketingového mixu, analýzou jejích konkurentů a také SWOT analýzou. Součástí praktické části je také vlastní výzkum formou dotazníkového šetření, jehož cílem je zjistit, jak zákazníci ve skutečnosti vnímají značku Lancôme. Na základě analýz a dotazníkového šetření jsou v závěrečné části práce předloženy návrhy a doporučení do budoucna.
Keywords: značka; marketingový mix; značka Lancôme; luxusní kosmetika; vnímání značky
Thesis title: Analysis of the brand Lancôme and its customer perception
Author: Cardová, Hana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The Master´s thesis deals with the analysis of the luxury cosmetic brand Lancôme, which is part of the brand portfolio of the global cosmetic company L´Oréal. The goal of the thesis is to analyze the brand Lancôme and, to find out based on a questionnaire survey how customers perceive the brand and also to suggest activities for improvement. The theoretical part explains the basic marketing terms such as marketing mix, SWOT analysis, marketing research, a brand and its role in marketing, its elements, brand building, and strategic brand management. These theoretical findings serve as a basis for the practical part. The practical part focuses on the brand Lancôme, analyzes the brand from the point of view of the marketing mix, includes the competitor analysis and also the SWOT analysis. The questionnaire survey is also part of the practical part, which aims to find out how customers actually perceive the brand. Based on the analysis and the questionnaire survey, suggestions and recommendations for the future are presented in the final part of the thesis.
Keywords: marketing mix; brand; brand perception; luxury cosmetic; brand Lancôme

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 6. 2019
Date of submission: 24. 4. 2020
Date of defense: 26. 5. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/69955/podrobnosti

Files for download

    Last update: