Comparison of the impact of PPC advertising on the generation of Baby Boomers, X, Y and Z

Thesis title: Srovnání dopadu PPC reklam na generace Baby Boomers, X, Y a Z
Author: Černovská, Helena
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Rehn, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá srovnáním dopadů PPC reklam na generace Baby boomers, X, Y a Z. Cílem práce je na základě kvantitativního výzkumu analyzovat a porovnat rozdíly působení PPC reklam na generace Baby boomers, X, Y a Z. Teoretická část se zabývá internetovým marketingem, PPC reklamou, použitím informačních a komunikačních technologií v České republice. Dále jsou v teoretické části definovány jednotlivé generace. Praktická část obsahuje kvantitativní a kvalitativním výzkum, na jejichž základě jsou v závěru analyzovány a porovnány rozdíly působení PPC reklam na generace Baby boomers, X, Y a Z.
Keywords: Generační marketing; Online marketing; Generace Baby boomers, X, Y, Z; PPC reklama
Thesis title: Comparison of the impact of PPC advertising on the generation of Baby Boomers, X, Y and Z
Author: Černovská, Helena
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Rehn, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis is focused on analysis and comparison of impacts of the PPC advertisement on the generation Baby boomers, X, Y and Z. The aim of this thesis is to compare and analyse differences between impacts of the PPC advertisement based on quantitative and qualitative research. The theoretical part of the work is focused on defining online marketing, PPC advertising, informational and communicational technologies environment in the Czech Republic and mainly of each generation. Based on quantitative and qualitative research, the practical part analyses and compares the effects of PPC advertising on the Baby boomers, X, Y and Z generations.
Keywords: PPC advertisement; Online marketing; Generation Baby boomers, X, Y, Z; Generational marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 5. 2019
Date of submission: 24. 4. 2020
Date of defense: 28. 5. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/69875/podrobnosti

Files for download

    Last update: