Perception of Pre-Selected Brand by Millenials

Thesis title: Vnímanie vybranej značky mileniálmi
Author: Paprčiaková, Karin
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práca sa zaoberá vnímaním značky AVON mileniálmi v rámci českého kozmetického trhu. Hlavným cieľom práce je identifikácia postoja mileniálov k značke AVON a k nákupu jej produktov na danom trhu. Sekundárne ciele následne spočívajú v zhodnotení atraktívnosti marketingových aktivít AVONu pre zvolený segment a formulácií odporúčaní pre zlepšenie jeho postoja k danej značke. Teoretické kapitoly práce sú venované problematike značky, disciplínam marketingovej komunikácie a charakteristike mileniálov ako cieľovej skupiny. Náplňou praktickej časti je predstavenie spoločnosti AVON a jej pôsobenia na českom trhu, a následne, realizácia vlastného výskumu na vzorke respondentiek vo veku 18-25 rokov. Na záver sú formulované odporúčania pre zlepšenie vnímania značky AVON mileniálmi.
Keywords: značka; vnímanie značky; kozmetika; mileniáli
Thesis title: Perception of Pre-Selected Brand by Millenials
Author: Paprčiaková, Karin
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The diploma thesis investigates perception of AVON brand by Millenials within the Czech cosmetics market. The main goal of the thesis is identification of Millenials' attitute toward the AVON brand and purchases of its products on the particular market. Secondary goals consist of attractivity evaluation of marketing activities of AVON for Millenials and formulating recommendations for improvement of their attitude toward the brand. Theoretical chapters of the thesis are devoted to brand issues, marketing-communications disciplines and characteristics of Millenials as the target group. Content of the practical part is introduction of the AVON company followed by realization of own research on the sample of female respondents within the age range of 18-25 years old. Ultimately, recommendations for AVON brand Millenials-perception improvement are formulated.
Keywords: Millenials; Brand Perception; Cosmetics; Brand
Thesis title: Vnímání vybrané značky mileniály
Author: Paprčiaková, Karin
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práce se zaobírá vnímáním značky AVON mileniály v rámci českého kosmetického trhu. Hlavním cílem práce je identifikace postoje mileniálů ke značce a nákupu jejích produktů na daném trhu. Dílčí cíle následně spočívají ve zhodnocení atraktivity marketingových aktivit AVONu pro zvolený segment a formulaci doporučení pro zlepšení jeho postoje ke značce. Teoretické kapitoly práce jsou věnovany problematice značky, disciplínám marketingové komunikace a charakteristice mileniálů jako cílové skupiny. Náplní praktické části je představení společnosti AVON a jejího působení na českém trhu, a následně, realizace vlastního výzkumu na vzorku respondentek ve věku 18-25 let. Na závěr jsou formulována doporučení pro zlepšení vnímání značky AVON mileniály.
Keywords: vnímání značky; mileniály ; značka; kosmetika

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 5. 2019
Date of submission: 24. 4. 2020
Date of defense: 26. 5. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/69870/podrobnosti

Files for download

    Last update: