Marketing strategy of Zapf Creation AG and the impact of GDPR

Thesis title: Marketingová strategie firmy Zapf Creation AG a vliv GDPR
Author: Anýžová, Šárka
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Janoutová, Magdalena
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je kriticky a objektivně zhodnotit marketingovou strategii firmy Zapf Creation AG a vliv GDPR. Práce je rozdělena do tří kapitol mimo úvodu a závěru. První kapitola je věnována marketingu a marketingové strategii. Druhá kapitola práce se zaměřuje na Obecné nařízení o ochraně osobních údajů, GDPR, kde jsou rozebrány zásady a principy GDPR, zpracování údajů a důsledky v případě nedodržování nařízení. Dále je zde teoreticky zpracována optimalizace klíčových procesů, konkrétně metoda Business Process Modeling. Třetí kapitola je věnována praktické části se zaměřením na firmu Zapf Creation AG, kde je nejprve kriticky zhodnocena marketingová strategie firmy, dále jsou zde zkoumány dopady nařízení GDPR na zaměstnance firmy provedené formou expertních rozhovorů a na konkrétních právech subjektů údajů aplikována metoda Business Process Modeling.
Keywords: Marketingová strategie; Marketingový mix; GDPR
Thesis title: Marketing strategy of Zapf Creation AG and the impact of GDPR
Author: Anýžová, Šárka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Janoutová, Magdalena
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this work is to critically and objectively evaluate the marketing strategy of Zapf Creation AG and the impact of GDPR. The work is divided into three chapters outside the introduction and conclusion. The first chapter is devoted to marketing and marketing strategy. The second chapter focuses on the General Regulation on Personal Data Protection, GDPR, which discusses the principles of GDPR, data processing, and consequences in case of non-compliance with the Regulation. Furthermore, the optimization of key processes is theoretically processed, specifically the Business Process Modeling method. The third chapter is devoted to the practical part with a focus on Zapf Creation AG, where the company's marketing strategy is critically evaluated, the impacts of GDPR on the company's employees are examined and Business Process Modeling Method is applied to specific rights of data subjects.
Keywords: Marketing mix; GDPR; Marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 4. 2019
Date of submission: 24. 4. 2020
Date of defense: 27. 5. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/69582/podrobnosti

Files for download

    Last update: