Trends in Talent Acquisition

Thesis title: Trendy v Talent Acquisition
Author: Sirotková, Markéta
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Čermáková, Elvíra
Opponents: Krupka, Lukáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá oddělením Talent Acquisition, jeho rostoucím významem pro byznys a přibližuje současné trendy v tomto oboru. Cílem kvalifikační práce je: „Kriticky zhodnotit, zda společnost Philip Morris využívá nejnovější nástroje v Talent Acquisition.“ Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část vychází z odborné literatury a popisuje historický vývoj personální práce, HR oddělení, roli personalisty, oddělení Talent Acquisition a jeho aktuální trendy. Praktická část prezentuje případovou studii společnosti Philip Morris ČR a.s. Nejprve jsou zde vysvětlena specifika tabákového odvětví, vývoj společnosti po současnost, její HR oddělení a využívané nástroje v TA. Součástí je také dotazníkové šetření, jehož cílem bylo zjistit připravenost lidí na nové trendy v TA a zda existují překážky v náboru pro Philip Morris z důvodu zaměření firmy na tabákové výrobky. Na závěr je provedena komparace trendů v TA s využívanými nástroji ve Philip Morris ČR a sepsaná doporučení ke zlepšení.
Keywords: trendy; talent acquisition; HR; nábor
Thesis title: Trends in Talent Acquisition
Author: Sirotková, Markéta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Čermáková, Elvíra
Opponents: Krupka, Lukáš
Thesis language: Česky
Abstract:
This work presents Talent Acquisition, its growing importance for business and current trends in this field. The aim of the thesis is: "Critically evaluate if Philip Morris uses the latest tools in Talent Acquisition." The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part is based on literature and describes the historical development of personnel work, HR department, the role of human resources, Talent Acquisition department and its current trends. The practical part presents a case study of Philip Morris ČR a.s. Firstly, it describes the specifics of the tobacco industry, the development of the company, its HR department and the tools used in TA. Secondly, it includes a questionnaire survey to determine people's readiness for new trends in TA and if there are barriers to recruitment for Philip Morris due to the company's focus on tobacco products. Finally, there is a comparison of trends in TA with the tools used in Philip Morris CR and recommendations for improvement.
Keywords: recruitment; talent acquisition; HR; trends

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 4. 2019
Date of submission: 24. 4. 2020
Date of defense: 4. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/69454/podrobnosti

Files for download

    Last update: