Segmentation of cosmetics market in the Czech Republic

Thesis title: Segmentace kosmetického trhu v České republice
Author: Ježek, Tomáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Oberreiter, Štěpán
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá segmentací kosmetického trhu v České republice, který byl zúžen na kategorii pleťové kosmetiky. Na základě toho bylo možno získat o spotřebitelích detailnější informace. Cílem diplomové práce je vypracovat segmentaci trhu pleťové kosmetiky v České republice na základě kombinace primárního a sekundárního marketingového výzkumu. Pro dosažení tohoto cíle autor vychází z teoretických znalostí spotřebního chování, procesu segmentace a vývoje na trhu pleťové kosmetiky. Segmentace je provedena na základě faktorové a shlukové analýzy, kontingenčních tabulek a obecné analýzy. Na základě provedené segmentace je navržen soubor doporučení pro oslovení výsledných segmentů.
Keywords: Pleťová kosmetika; Segmentace; Kosmetický trh; MML-TGI; SPSS; Spotřební chování
Thesis title: Segmentation of cosmetics market in the Czech Republic
Author: Ježek, Tomáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Oberreiter, Štěpán
Thesis language: Česky
Abstract:
The Master´s thesis is concerned with the segmentation of cosmetics market in the Czech Republic. The market is limited to skin care category in order to get deeper consumer insights. The main goal of Master´s thesis is to find different market segments on the Czech skin care market using primary and secondary data. To achieve the goal it was needed to sum up the theoretical knowledge of consumer behaviour, segmentation process and skin care market development. The segmentation is carried out through factor and cluster analysis, pivot tables and general analysis. Based on the learnings from segmentation the marketing strategy for each segment is designed.
Keywords: Segmentation; Skin care products; Consumer behaviour; Cosmetics market; MML-TGI; SPSS

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 2. 2019
Date of submission: 24. 4. 2020
Date of defense: 28. 5. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/68617/podrobnosti

Files for download

    Last update: