Marketing strategy proposal for selected company

Thesis title: Návrh marketingové strategie vybrané firmy
Author: Škopková, Lucie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Volfová, Jitka
Opponents: Matysová, Kamila
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá tematikou marketingu a marketingové strategie. Pro svou práci jsem si zvolila firmu Infantka, která se zabývá výrobou ručně šitých kabelek z recyklovaných materiálů. Cílem mé diplomové práce je navrhnout firmě praktická doporučení pro zlepšení marketingové strategie na základě provedené analýzy a vlastního výzkumu. První kapitola se zabývá definováním základních pojmů v oblasti marketingu. Druhá kapitola je zaměřena na analýzu situace na českém trhu. Třetí kapitola se již zaobírá samotnou firmou a analýzou její marketingové strategie. Čtvrtá kapitola shrnuje výsledky vlastního výzkumu a pátá kapitola přináší návrhy na zlepšení.
Keywords: marketiingová strategie; ekologie; udržitelnost
Thesis title: Marketing strategy proposal for selected company
Author: Škopková, Lucie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Volfová, Jitka
Opponents: Matysová, Kamila
Thesis language: Česky
Abstract:
The scope of this thesis is to propose marketing strategy for selected company. My selected company – Infantka is a brand of handmade handbags which are produced from recycled materials. The aim of my diploma thesis is to propose practical recommendations for improvement of Infantka´s marketing strategy. The recommendations are based on the analysis of secondary data and primary research. The first chapter defines fundamental terms in the area of marketing. The second one describes the current situation on the Czech market. Third chapter is dedicated to the selected company and the analyses of its marketing strategy. The fourth chapter summarizes results of primary research while fifth chapter proposes recommendations for improvement.
Keywords: sustainability; marketing strategy; ecology

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 2. 2019
Date of submission: 24. 4. 2020
Date of defense: 29. 5. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/68539/podrobnosti

Files for download

    Last update: