Financing Possibilities of a Sports Club with a Focus on Sponsorship

Thesis title: Možnosti financování sportovního klubu se zaměřením na sponzoring
Author: Staňková, Marie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Olšanová, Květa
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá sponzoringem neziskové organizace Rinceoirí, klub irských tanců z. s. Cílem práce je navržení strategie pro identifikaci a oslovení potenciálních sponzorů s cílem získání finančních prostředků. K jeho splnění jsou využity analytické a komparativní metody aplikované na skupinu Rinceoirí. Ty vycházejí z teoretického základu vytvořeného rešerší a komparací. Za účelem vymezení cílové skupiny práce využívá dotazníkového šetření na téma vztahu k irským tancům.V teoretické části se práce věnuje nejprve problematice neziskových organizací, důvodu jejich existence a způsobu řízení. Dále pak řeší teoretické vymezení pojmu sponzoring, a jak k němu přistupují obě strany partnerství. V neposlední řadě pak představuje irský tanec a skupinu Rinceoirí. V praktické části je využito předchozích poznatků k analýze taneční skupiny a navržení postupu pro ni. Výsledkem práce je vytvoření základu, který Rinceoirí může využít k navázání partnerství. Dále jsou zde představeny konkrétní příklady využití tohoto postupu. Práce také může posloužit jako návod pro další neziskové organizace, jak postupovat při snaze oslovit sponzora.
Keywords: Sponzoring; Neziskové organizace ; Marketingová analýza ; Irské tance
Thesis title: Financing Possibilities of a Sports Club with a Focus on Sponsorship
Author: Staňková, Marie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Olšanová, Květa
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis discusses the sponsorship of Rinceoirí, klub irských tanců z.s., a non-profit organization. It aims to suggest a strategy to identify and address potential sponsors in order to obtain funds. To accomplish this goal, analytical and comparative methods are applied to Rinceoirí, which derive from a theoretical base created by research and comparison. In order to identify the target group, the thesis uses a survey investigating participant’s relationship to Irish dance. In the theoretical part, the thesis focuses on the issue of non-profit organizations, reasons for their existence and management practices. Furthermore, it addresses the theoretical definition of the term sponsorship and describes how both partners approach it. Last but not least, it introduces Irish dance and Rinceoirí. In the practical part, the previous findings are used to analyze the dance group and to suggest concrete steps the group can use. The outcome of this thesis is a foundation, which can be used by Rinceoirí to establish a partnership. Additionally, the work introduces specific examples of how to use these steps. This thesis may also be used by other non-profit organizations as a guideline to address a sponsor.
Keywords: Irish dance; Sponsorship; Non-profit organizations; Marketing analysis

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 12. 2018
Date of submission: 24. 4. 2020
Date of defense: 25. 5. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/67969/podrobnosti

Files for download

    Last update: