Marketing Strategy of the Non-profit AFS

Thesis title: Marketingová strategie neziskové organizace AFS
Author: Muschaliková, Dominika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Král, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá marketingovou strategií neziskové organizace AFS. První část se zabývá marketingem v neziskovém sektoru a marketingovou strategií neziskových organizací teoreticky. Druhá část obsahuje charakteristiku marketingové strategie neziskové organizace AFS. Dále jsou zde využity výsledky dvou dotazníků – mezi absolventy zahraničních pobytů, které AFS pořádá a mezi středoškolskými studenty, na jejichž základě je marketingová strategie posuzována. Výsledkem tohoto posouzení je identifikace silných a slabých stránek aktuální strategie a současně jsou dána doporučení do budoucnosti.
Keywords: AFS; marketing; neziskový sektor; Nezisková organizace; Marketingová strategie
Thesis title: Marketing Strategy of the Non-profit AFS
Author: Muschaliková, Dominika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Král, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the marketing strategy of the non-profit organisation AFS. The first part of it is concerned with marketing in the non-profit segment and the marketing strategies of non-profit organisations in general. The second part includes a characterization of the marketing strategy of the non-profit organisation AFS. Furthermore, the results of two questionnaires done amongst alumni and middle school students are used to provide inside about the marketing strategy that is currently in place. The aim is to identify strong and weak aspects of the strategy and to provide suggestions on possible improvements.
Keywords: Non-profit organization; Marketing Strategy; AFS; Marketing; Non-profit Sector

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 10. 2018
Date of submission: 24. 4. 2020
Date of defense: 25. 5. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/67094/podrobnosti

Files for download

    Last update: