The Marketing Strategy of GoodCall company and Recruitment Academy Company

Thesis title: Marketingová strategie společností GoodCall a Recruitment Academy
Author: Nejdlová, Eliška
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Šimánková, Radka
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na marketingovou strategii společností GoodCall a Recruitment Academy. Cílem práce je zhodnotit současně nastavenou strategii z hlediska návštěvnosti a efektivity firemních webových stránek obou firem a identifikovat možná řešení pro zlepšení. Teoretická část je věnována obecnému vymezení marketingu, marketingové strategie, základních marketingových pojmů a online marketingu Praktická část se zabývá představením zkoumaných společností a analýzou jejich současné marketingové strategie. Na základě vlastního výzkumu a SWOT analýzy jsou navrženy možné kroky pro její zlepšení.
Keywords: marketing; strategie; online; SWOT analýza; sociální sítě; služby
Thesis title: The Marketing Strategy of GoodCall company and Recruitment Academy Company
Author: Nejdlová, Eliška
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Šimánková, Radka
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis is focused on the marketing strategy of GoodCall company and Recruitment Academy company. The aim of this thesis is to evaluate the current strategy of both companies in terms of traffic and efficiency of their websites and to identify possible improvement solutions. The theoretical part is dedicated to the general definition of marketing, marketing strategy, basic marketing terms and online marketing. The practical part deals with the introduction of both companies and the analysis of their current marketing strategy. Afterwards possible improvement solutions are proposed based on my research and the SWOT analysis.
Keywords: strategy; online; social media; marketing; services; SWOT analysis

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 5. 2018
Date of submission: 24. 4. 2020
Date of defense: 28. 5. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66085/podrobnosti

Files for download

    Last update: