PR Strategy of a Non-Profit Organization

Thesis title: PR strategie neziskové organizace
Author: Nešporová, Tereza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Nový, Jan
Opponents: Šimůnek, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se věnuje PR strategii zvolené organizace v neziskovém sektoru. Cílem práce je popis, analýza a navržení zlepšení stávající strategie neziskové organizace RUAH. Práce je zaměřena na PR aktivity, které organizace používá k naplnění svých vytyčených cílů. Informace o jednotlivých aktivitách organizace byly získány prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů, monitoringu online médií, analýzy přijatých darů, analýzy dokumentů poskytnutých organizací a analýzy nástrojů Facebook Insights a Google Analytics. Závěr práce obsahuje navržení konkrétních kroků ke zlepšení celkové strategie a zavedení zcela nových prvků a aktivit do komunikace organizace. Přínosem práce je také realizace kampaně „Den doma o Vánocích“, která organizaci ukázala praktický způsob využití moderních technologií.
Keywords: nezisková organizace; komunikační proces; neziskový sektor; Public Relations
Thesis title: PR Strategy of a Non-Profit Organization
Author: Nešporová, Tereza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Nový, Jan
Opponents: Šimůnek, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis deals with the PR strategy of the selected organization in the non-profit sector. The aim of the work is to describe, analyze, and propose improvements to the current strategy of the non-profit organization RUAH. The work is focused on PR activities that the organization uses to fulfill its goals. Information about the organization's individual activities was obtained through semi-structured interviews, online media monitoring, analysis of donations received, analysis of documents provided by the organization and analysis of Facebook Insights and Google Analytics. The conclusion of the thesis contains the proposal of specific steps to improve the overall strategy and the introduction of completely new elements and activities into the communication of the organization. The contribution of the work is also the implementation of the campaign „Day at Home at Christmas“, which showed the organization a practical way of using modern technologies.
Keywords: non-profit organization; Public Relations; communication process; non-profit sector

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 4. 2018
Date of submission: 24. 4. 2020
Date of defense: 3. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/65758/podrobnosti

Files for download

    Last update: