The potential of the Herbal Essences brand with a focus on sustainability

Thesis title: Potenciál značky Herbal Essences se zaměřením na udržitelnost
Author: Španihelová, Pavla
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Svobodová, Hana
Opponents: Plášková, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá udržitelností a jeho potenciálem pro firmu Procter & Gamble. Pozornost je kladena zejména na značku Herbal Essences. V teoretické části je vysvětlena problematika udržitelnosti, udržitelného rozvoje a společenské odpovědnosti firem. V části praktické je seznámení se společností Procter & Gamble a jsou nastíněny aktivity v oblasti udržitelnosti. Dále je zde uskutečněna analýza dotazníkového šetření, jejíž výsledky slouží jako základ pro určení slabých a silných míst značky Herbal Essences. Ze získaných poznatků výzkumu a SWOT analýzy jsou navržena doporučení pro firmu Procter & Gamble a konkrétně značku Herbal Essences. Hlavním přínosem práce je zhodnocení potenciálu přírodní vlasové kosmetiky v nadcházejících letech a prostoru pro růst značky Herbal Essences. Tento potenciál růstu jak pro celý segment, tak i značku samotnou byl vyhodnocen jako kladný, stejně tak jako přístup zákaznic vlasové kosmetiky k přírodnímu typu tohoto typu produktů.
Keywords: Společenská odpovědnost firem; Herbal Essences; Procter & Gamble; Udržitelnost; Udržitelný rozvoj
Thesis title: The potential of the Herbal Essences brand with a focus on sustainability
Author: Španihelová, Pavla
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Svobodová, Hana
Opponents: Plášková, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with sustainability and it’s potencial for the company Procter & Gamble. The paper focuses mainly on the Herbal Essences brand. The theoretical part explains the issues of sustainability, sustainable development and corporate social responsibility. The practical part of the paper introduces the company Procter & Gamble and strategies for sustainability are outlined. Furthermore, the bachelor thesis analyzes the questionnaire. The results of the questionnaire serve as a basis for identifying strengths and weaknesses of the brand Herbal Essences. Based on the findings of the research and SWOT analysis there are suggested recommendations for the company Procter & Gamble and specifically the brand Herbal Essences. The main contribution of this work is to evaluate the potential of natural hair care in the upcoming years and the space for growth of Herbal Essences brand. This growth potential for both the entire segment and the brand itself was assessed as positive, as was the interest of hair care customers in the natural hair products.
Keywords: Sustainability; Sustainable development; Corporate Social Responsibility; Herbal Essences; Procter & Gamble

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 8. 2019
Date of submission: 28. 4. 2020
Date of defense: 16. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/70384/podrobnosti

Files for download

    Last update: