Marketing on the market of compensatory aids for the disabled

Thesis title: Marketing na trhu kompenzačních pomůcek pro handicapované
Author: Buňatová, Hana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Kopecký, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá marketingem na trhu kompenzačních pomůcek pro handicapované v České republice, konkrétně se zaměřením na produkt handbike. Teoretická část je věnována marketingu samotnému, marketingu sportu a cílová skupina (handicapovaní) je blíže specifikována. V metodologické části je proveden kvalitativní výzkum (rozhovory) s lidmi s handicapem, kteří jsou s tímto produktem obeznámeni a ředitelem Centra Paraple a vedoucím marketingu. V praktické části je blíže specifikovaný produkt handbike, je zmapovaná konkurence jak na trhu českém, tak zahraničním a budou představeni nejvýznamnější stakeholdeři. Mezi aplikované nástroje patří situační analýza, PEST analýza, marketingový mix, Porterův model 5 sil, SWOT analýza a na závěr marketingový plán.
Keywords: Marketing; Marketing na trhu sportu; Handicap; Kompenzační pomůcky; Handbike
Thesis title: Marketing on the market of compensatory aids for the disabled
Author: Buňatová, Hana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Kopecký, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with marketing on the market of compensatory aids for the disabled in the Czech Republic, specifically focusing on the handbike. The theoretical part is devoted to marketing itself, sports marketing and the target group (the disabled) is more specified. Interviews (qualitative research) are conducted in the methodological part with people with disabilities who are familiar with this product and with director of the Paraple Center (he is also head of marketing). In the practical part, the handbike is specified in more detail, the competitors are mapped on both Czech and foreign markets and stakeholders are introduced. Applied tools include situation analysis, PEST analysis, marketing mix, Porter's 5 forces model, SWOT analysis and finally a marketing plan.
Keywords: Compensatory aids; Marketing; Marketing in the sport market; Disabilities; Handbike

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 7. 2019
Date of submission: 3. 5. 2020
Date of defense: 27. 5. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/70180/podrobnosti

Files for download

    Last update: