The marketing research of skating school

Thesis title: Marketingový výzkum školy bruslení
Author: Vacková, Jana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Dvouletý, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na marketingový výzkum školy bruslení organizace Veřejná sportovní akademie z. s. ve městě Beroun. Marketing v dnešní době hraje důležitou roli v oblasti sportu. Marketing zažívá tzv. velký boom v oblasti sportu bruslení. Toto sportovní odvětví má potenciál a zářivou budoucnost. Práce shrnuje základní fakta týkající se marketingového mixu a komunikace, které by organizace měly mít dobře nastavený, aby zákazníci mohli najít správné řešení pro zabavení svých ratolestí. Cílem je provést a zhodnotit marketingový výzkum mezi zákazníky školy bruslení. V práci je použita metoda prostého náhodného výběru a sběr dat pro výzkum je za pomoci dotazníkového šetření. V diplomové práci je využita situační analýza současného marketingového mixu včetně komunikace vybrané školy bruslení, analýza a interpretace výzkumu pro stávající zákazníky a následná závěrečné zhodnocení výzkumu a návrhy na zlepšení fungování školy bruslení, kde v souvislosti s tím byl využit i model See-Think-Do-Care.
Keywords: marketingový výzkum; maretingová kominukace; škola; bruslení; marketingový mix; zákazník
Thesis title: The marketing research of skating school
Author: Vacková, Jana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Dvouletý, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis is focused on marketing research of the Skating School of the Veřejná sportovní akademie in Beroun. Marketing plays an important role in the field of sport today. Marketing is a big boom in the field of skating. This sport has a potential and a bright future. The work summarizes the basic facts about marketing mix and communication that organizations should be well set up to allow customers to find the right solution to entertain their children. The aim is to conduct and evaluate a marketing research among customers of the skating school. The method of simple random sampling is used and data collection for research is carried out by means of questionnaire survey. The diploma thesis contains an analysis of the current marketing mix, including communication of a selected skating school, analysis and interpretation of research for current customers and subsequent final analysis of research and suggestions for improving the functioning of skating school, where is use the model See-Think-Do-Care.
Keywords: marketing communication; customer; skating; marketing mix; marketing research; school

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 12. 2019
Date of submission: 4. 5. 2020
Date of defense: 10. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/72310/podrobnosti

Files for download

    Last update: