Potentialities of Online Marketing Tools for Gesto Computers

Thesis title: Možnosti využití nástrojů internetového marketingu pro firmu Gesto Computers
Author: Korenčíková, Dominika
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Vojáček, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje zavedení nástrojů online marketingu v rodinné firmě. Je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. První část je zaměřena na seznámení s online prostředím a jednotlivými typy nástrojů marketingu na internetu. V praktické části je nejdříve představena vybraná firma. Následně jsou analyzovány dosavadní marketingové aktivity. Na základě jejich zhodnocení jsou navržena konkrétní doporučení včetně akčního plánu a rozpočtu. Cílem celé práce je identifikovat nejvýznamnější nástroje pro vybranou firmu a doporučit kroky pro jejich efektivnější využití, či navrhnout implementaci dalších nástrojů a praktik. Provedené výzkumy byly jak kvalitativní, tak kvantitativní. Data jsou převážně primárního charakteru, která jsou vytěžena ze specializovaných nástrojů sociálních sítí a vyhledávačů.
Keywords: online marketing; nástroje internetového marketingu; účinnost nástrojů internetového marketingu; rodinná firma
Thesis title: Potentialities of Online Marketing Tools for Gesto Computers
Author: Korenčíková, Dominika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Vojáček, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis is focused on implementation of Online Marketing Tools to family-based company. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical one. The first describes an Online Environment and particular Online Marketing Tools. The second part starts with an introduction of the company. The part continues with an analysis of present Marketing Tools and finishes with their evaluation. Concrete suggestions and proposals are included as well as an action plan and a budget. The aim of the research is to identify the most effective Tools for the company, recommend concrete steps for their best possible usage and to suggest implementation of some new Tools. The study is composed of qualitative and quantitative researches. There is mostly primary data, that had been extracted from specialized social site’s and Search Engine’s Tools.
Keywords: Internet Advertising; Family Business; Effectiveness of Online Marketing Tools; Online Marketing Tools

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 9. 2019
Date of submission: 4. 5. 2020
Date of defense: 27. 5. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/70803/podrobnosti

Files for download

    Last update: