Client's award in a valuation organization

Thesis title: Ocenění klienta v bankovní organizaci
Author: Šárka, Jakub
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Novotný, Ota
Opponents: Moravec, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá možnostmi ocenění klienta v bankovní organizaci na základě klientské aktivity. Cílem je navrhnout takový systém, který klienta ohodnotí a zajistí propagaci výsledků do okolního světa. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou popsány metody na zjištění hodnoty klienta, jako je RFM, CVM či CLV a dále popsány ukazovatele zákaznické spokojenosti NPS. Dále je popsána aktuální situace na finančním trhu z produktových dimenzí uvažovaných v práci. V praktické části jsou řešeny otázky, jaká data lze použít a kde jej získat. Dále je popsán způsob jejich vyhodnocení a dostupnosti jak pro pracovníky organizace, tak pro její klienty. V poslední části jsou i stanoveny finanční mantinely na základě vyhodnocených statistik.
Keywords: banka; ocenění; klient; RFM; CLV; NPS; segmentace; pojištění; internetové bankovnictví; CVM
Thesis title: Client's award in a valuation organization
Author: Šárka, Jakub
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Novotný, Ota
Opponents: Moravec, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis deals with the possibilities of valuing a client in a banking organization based on client activity. The aim is to design a system that will evaluate the client and ensure that the results are promoted to the outside world. The thesis is divided into theoretical and practi-cal part. In the theoretical part there are described methods for determining the value of the client, such as RFM, CVM or CLV and further described the customer satisfaction indica-tors of NPS. Next, the current situation on the financial market from the product dimensi-ons considered in the lecture is described. The practical part deals with questions, what data can be used and where to get it. Furthermore, the way of their evaluation and availability for the employees of the organization and its clients. In the last part, the financial limits based on the evaluated statistics are also determined.
Keywords: valuation ; client; CVM; NPS; CLV; bank; segmentation; internet Banking; insurance; RFM

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 6. 2018
Date of submission: 4. 5. 2020
Date of defense: 8. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66277/podrobnosti

Files for download

Main text
Private file
Download
    Last update: