Trends on Instagram and their analysis within business accounts

Thesis title: Trendy na Instagramu a jejich analýza v rámci firemních účtů
Author: Kleníková, Iveta
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Čermák, Radim
Opponents: Böhmová, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá tématem trendů na sociálních sítích, konkrétně na Instagramu. Zaměřuje se přitom výhradně na firemní účty, jelikož předpokládá, že by se trendy na těchto účtech mohly lišit od trendů na účtech osobních.Cílem práce je identifikovat aktuální trendy na sociální síti Instagram se zaměřením na firemní účty a poté vytvořit sadu doporučení pro tvorbu a úspěšné vedení těchto účtů. Tohoto cíle je dosaženo pomocí metody kvantitativní obsahové analýzy, v rámci které jsou analyzovány příspěvky vybraných firemních kanálů, které jsou na Instagramu považovány za nejvíce úspěšné. Jako ukazatel úspěšnosti byl zvolen počet sledujících daného kanálu.Na základě zjištěných současných trendů byla vytvořena sada pěti hlavních doporučení, která by mohla pomoci firmám při tvorbě a správě jejich firemního účtu na Instagramu. Vhodně zvolenou strategií lze totiž docílit vyššího počtu sledujících a s tím souvisejícího zvýšení povědomí o firmě.
Keywords: sociální sítě; Instagram; firemní účet; trendy; obsahová analýza
Thesis title: Trends on Instagram and their analysis within business accounts
Author: Kleníková, Iveta
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Čermák, Radim
Opponents: Böhmová, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with the topic of trends on social networks, specifically on Instagram. It is focused especially on business accounts because it is assumed that trends in these accounts could be different from those in personal accounts.The aim of this thesis is to identify current trends on the social network Instagram focused on business accounts and then to make a set of recommendations for the creation and successful management of these accounts. This aim is achieved by using the quantitative content analysis method, which analyzes the posts of selected business accounts that are considered the most successful on Instagram. The number of followers has been chosen as a success rate.Based on identified current trends, a set of five main recommendations has been made to help companies to create and manage their business accounts on Instagram. By a well-chosen strategy, companies could achieve a higher number of followers and the related growth in awareness of the company.
Keywords: social networks; Instagram; business account; trends; content analysis

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Systems Analysis

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 10. 2019
Date of submission: 5. 5. 2020
Date of defense: 15. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/71522/podrobnosti

Files for download

    Last update: