Analysis of Internet shop on Prestashop

Thesis title: Analýza internetového obchodu na systému Prestashop
Author: Plaček, Jan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Sedláček, Jiří
Opponents: Smutný, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou internetových obchodů se zaměřením na open source systém Prestashop. Cílem této práce je popsat tvorbu internetového obchodu v tomto systému, vybrat a nainstalovat základní moduly pro jeho provoz v České republice včetně nastavení plateb či dopravců a napojení na nejpoužívanější marketingové nástroje. Dílčím cílem je porovnání finanční náročnosti provozu systémů Prestashop a Shoptet. První část se zabývá základními pojmy z oblasti internetového obchodování včetně přehledu nejpoužívanějších platebních metod a dopravců. Druhá část popisuje samotnou tvorbu internetového obchodu včetně instalace a nastavení modulů pro použití v České republice. Třetí část je zaměřena na nejpoužívanější marketingové nástroje a jejich propojení se systémem Prestashop. Poslední část je věnována porovnání systémů Prestashop a Shoptet.
Keywords: internetový obchod; PPC; Prestashop; e-shop; Google Ads; Sklik
Thesis title: Analysis of Internet shop on Prestashop
Author: Plaček, Jan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Sedláček, Jiří
Opponents: Smutný, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with the issue of online shops with a focus on Prestashop open source system. The aim of this work is to describe the creation of an e-shop in this system, to select and install basic modules for its operation in the Czech Republic, including the setting of payments or carriers and connection to the most used marketing tools. A partial goal is to compare the financial demands of Prestashop and Shoptet systems. The first part deals with the basic concepts of internet commerce, including an overview of the most commonly used payment methods and carriers. The second part describes the creation of the online store itself, including installation and setting of modules for use in the Czech Republic. The third part deals with the most used marketing tools and their connection with the Prestashop system. The last part is devoted to comparison of Prestashop system with Shoptet system.
Keywords: e-shop; Google Ads; internet shop; Prestashop ; Sklik ; PPC

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Systems Analysis

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 12. 2019
Date of submission: 6. 5. 2020
Date of defense: 15. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/71943/podrobnosti

Files for download

    Last update: