Social networks as a marketing tool

Thesis title: Sociální sítě jako marketingový nástroj
Author: Kazakbaeva, Umida
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Sklenák, Vilém
Opponents: Pavlíček, Antonín
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na dnešní marketing na sociálních sítích. Cílem práce bylo prozkoumat a zanalyzovat nástroje marketingu na sítích Facebook a Instagram a na základě získaných znalostí pomoct malé prodejně v rozvoji firemních profilů na těchto sítích. Úvodní část se věnuje základům tradičního marketingu. Dále se kapitola zabývá marketingem online a historií sociálních sítí. Na závěr této části jsou podrobněji probrány sociální sítě Facebook a Instagram, konkrétně jejich historie a marketingové nástroje. Druhá část práce je praktickou, kde se aplikují teoretické znalosti. Na začátku kapitoly se definují cíle společnosti, pak je popsána aplikace nástrojů na prostředí dané firmy. Na závěr jsou představeny výsledky a vyhodnocení použitelnosti nástrojů.
Keywords: online marketing; sociální média; sociální sítě; nástroje internetového marketingu
Thesis title: Social networks as a marketing tool
Author: Kazakbaeva, Umida
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Sklenák, Vilém
Opponents: Pavlíček, Antonín
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis focuses on today's social media marketing. The aim of this work was to explore and analyze marketing tools on Facebook and Instagram. Then based on the acquired knowledge, to help the small firm with growing its social media profiles.The first chapter of this work is dedicated to theory. The introductory is devoted to the fundamentals of traditional marketing, then it is talked about internet marketing and the history of social media. At the end of this part, the social networks Facebook and Instagram are described in more detail, specifically their history and marketing tools. The second part describes the application of theoretical knowledge. At the beginning of this chapter, the company’s goals are defined. Then it is talked about the marketing strategy and implementation of marketing tools. To conclude this section, the results and evaluation of the usability of these tools are presented.
Keywords: online marketing; social media; social networks; online marketing tools

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informační média a služby
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information and Knowledge Engineering

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 12. 2019
Date of submission: 6. 5. 2020
Date of defense: 18. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/71913/podrobnosti

Files for download

    Last update: