Dashboard Visualization in Digital Marketing

Thesis title: Vizualizace dashboardů v oblasti digitálního marketingu
Author: Skyvová, Kristýna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Šedivá, Zuzana
Opponents: Břešťan, Jaroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je sestavit komplexní soubor doporučení pro vizualizaci dat z oblasti digitálního marketingu za účelem reportingu ve formě performance dashboardu. Sekundárním cílem práce je vytvoření dashboardu za využití těchto sestavených doporučení. Teoretická část práce se skládá ze dvou tematických oblastí, které nastiňují jak problematiku digitálního marketingu, tak performance dashboardů. Termíny jsou nejprve definovány, poté dochází k jejich dalšímu rozšiřování. V rámci kapitol digitálního marketingu se práce zabývá jeho postupným vývojem od původní tradiční podoby, příčinou tohoto vývoje – novodobým spotřebitelem, a jeho důsledky ve formě nových příležitostí pro sběr a analýzu dat. Teorie pokrývající performance dashboardy se pak věnuje zejména jejich funkcionalitě a vizualizaci. Oba tyto celky jsou vzájemně propojeny v sadě nalezených doporučení, které se věnují nejen vizualizaci dat digitálního marketingu ve formě dashboardu, ale také ostatním fázím procesu vytvoření reportingu. Tyto doporučení tvoří návrh metodiky postupu implementace dashboardu pro reportingové účely v oblasti digitálního marketingu ve společnosti Siemens, s.r.o. Doporučení jsou v závěru využita k tvorbě performance dashboardu, jehož hlavním přínosem je zajištění transparence efektivity procesu podpory prodeje prostřednictvím akčních kampaní Industry Mall.
Keywords: reporting; vizualizace; digitální marketing; performance dashboard; reklama
Thesis title: Dashboard Visualization in Digital Marketing
Author: Skyvová, Kristýna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Šedivá, Zuzana
Opponents: Břešťan, Jaroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to compile a comprehensive set of guidelines for data visualization in the field of Digital Marketing for the purpose of reporting via a performance dashboard. As a secondary aim, the guidelines are demonstrated on a real data analytics project, by creating a performance dashboard. The theoretical part of this thesis covers two main topics – Digital Marketing and performance dashboards. Firstly, basic definitions of terms are established and both topics are later built upon with an in-depth theoretical background. For Digital Marketing, the evolution from its traditional form to the digital one as well as the characteristics of a modern consumer, a key driver of this change, are touched upon. The thesis also explores opportunities in data collection and analysis provided by this development. For the topic of performance dashboards, the thesis focuses mainly on their functionality and visualization. Using the established theoretical background, a set of guidelines is drawn, which centers around the visualization of digital marketing data in the form of a performance dashboard. Additionally, the guidelines provide direction for other phases of the reporting implementation process. Furthermore, the set of guidelines is used to implement a performance-dashboard-based reporting system for the Siemens online store - Industry Mall. This reporting system allows the effectiveness of the process of product sales support via monthly ad campaigns to be gaged more transparently.
Keywords: visualization; advertising; digital marketing; performance dashboard; reporting

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 10. 2019
Date of submission: 8. 5. 2020
Date of defense: 22. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/71136/podrobnosti

Files for download

    Last update: