Possible employment of retro marketing in marketing communication in the Czech Republic

Thesis title: Možnosti využití retro marketingu v marketingové komunikaci v České republice
Author: Chrt, Jan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Kubánek, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem bakalářské práce jsou možnosti využití retro marketingu v marketingové komunikaci v České republice. V teoretické části jsou nejprve zmíněny a definovány pojmy spojené s retro marketingem a značkou, která se detailněji zaměřuje na její identitu, image a hodnoty. Následuje popis a podrobná charakteristika spotřebního chování a marketingové komunikace se zaměřením na komunikační mix. Cílem praktické části je prověření využívání retro marketingu v marketingových kampaních v České republice, zhodnotit působení marketingových retro-apelů na spotřebitele a formulovat doporučení jejich zapojení do marketingu. Jednotlivé cíle jsou zkoumány na základě sekundárních dat MML-TGI a primárních dat dotazníkového šetření. Na základě analýzy obou výzkumů je stanoveno působení marketingových retro-apelů na spotřebitele a jsou formulována doporučení pro jejich zapojení do marketingu.
Keywords: spotřební chování; značka; retro marketing; marketingová komunikace
Thesis title: Possible employment of retro marketing in marketing communication in the Czech Republic
Author: Chrt, Jan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Kubánek, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
The topic of the Bachelor thesis is possible employment of retro marketing in marketing communication in the Czech Republic. In the theoretical part, concepts associated with retro marketing and brands are mentioned and defined. This part focuses in more detail on the identity, image and values of brands. In the second part, this thesis describes in detail the characteristics of consumer behavior and marketing communication with a focus on the communication mix. The aim of the practical part is to verify the use of retro marketing in marketing campaigns in the Czech Republic, to evaluate the impact of marketing retro-appeals on consumers and sum up recommendations for their involvement in marketing. The individual objectives of the thesis are examined on the basis of secondary data from MML-TGI and primary data from the questionnaire survey. Based on the analysis of all data, the effect of marketing retro-appeals on consumers is determined and recommendations are formulated for their further involvement in marketing.
Keywords: marketing communication; retro marketing; consumer behavior; brand

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 1. 2020
Date of submission: 9. 5. 2020
Date of defense: 27. 5. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/72882/podrobnosti

Files for download

    Last update: