Influence of stratified product symbolism on consumer behaviour

Thesis title: Vplyv stratifikačnej výrobkovej symboliky na spotrebné správanie
Author: Skala, Michal
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto bakalárska práca je zameraná na sledovanie vplyvu výrobkovej symboliky na spotrebné správanie. Cieľom práce je overiť ako výrobková symbolika ovplyvňuje spotrebné správanie a aké typy spotrebiteľov z Českej a Slovenskej republiky prikladajú výrobkovej symbolike veľkú váhu. Teoretická časť zahŕňa charakterizovanie motivácií spotrebiteľov a faktorov, ktoré ovplyvňujú rozhodovanie spotrebiteľa. V praktickej časti sú pomocou projektu MML TGI a vlastného výskumu skúmané vplyvy výrobkovej symboliky na spotrebné správanie a reakcie spotrebiteľov na vystavenie sa týmto vplyvom. Zistené informácie sú použité na modeláciu ideálneho spotrebiteľa podliehajúceho vplyvu výrobkovej symboliky.
Keywords: motivácia; osobnosť; spotrebiteľ; výrobková symbolika
Thesis title: Vliv stratifikační výrobkové symboliky na spotřební chování
Author: Skala, Michal
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tato bakalářská práce je zaměřena na sledování vlivu výrobkové symboliky na spotřební chování. Cílem práce je ověřit jak výrobková symbolika ovlivňuje spotřební chování a jaké typy spotřebitelů z České a Slovenské republiky přikládají výrobkové symbolice velkou váhu. Teoretická část zahrnuje charakterizování motivací spotřebitelů a faktorů, které ovlivňují rozhodování spotřebitele. V praktické části jsou pomocí projektu MML TGI a vlastního výzkumu zkoumány vlivy výrobkové symboliky na spotřební chování a reakce spotřebitelů na vystavení se těmto vlivům. Zjištěné informace jsou použity k modelaci ideálního spotřebitele podléhajícího vlivu výrobkové symboliky.
Keywords: motivace; osobnost; spotřebitel; výrobková symbolika
Thesis title: Influence of stratified product symbolism on consumer behaviour
Author: Skala, Michal
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This bachelor thesis is focused on monitoring the influence of product symbolism on consumer behaviour. The aim of the work is to determine how product symbolism influences consumer behaviour and what types of consumers from the Czech and Slovak Republics ascribe significant importance to product symbolism. The theoretical part includes the characterization of consumer motivations and factors that influence consumer decision-making. In the practical part, using the MML TGI project and our own research, the effects of product symbolism on consumer behaviour and consumer reactions to exposure to these influences are investigated. The obtained information is used to model the ideal consumer subject to the influence of product symbolism.
Keywords: motivation; consumer; personality; product symbolism

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 12. 2019
Date of submission: 9. 5. 2020
Date of defense: 27. 5. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/72699/podrobnosti

Files for download

    Last update: