Retro marketing opportunities in terms of brand development

Thesis title: Možnosti retro marketingu z hlediska rozvoje značky
Author: Procházka, Oliver
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Vaverka, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je zjistit, jak může retro marketing (nostalgický marketing) jako forma marketingové komunikace dát impuls zákazníkovi vrátit se ke značce, vyvolat v něm nostalgii a touhu po produktu. Dalším cílem je doporučení pro další orientaci ve využití retro marketingu společností Lidl. V teoretické části se práce zabývá výkladem pojmu retro marketing, nostalgií a sílou značky. V praktické části se práce zabývá obsahem letáků společnosti Lidl a jejím retro týdnem, kde společnost aktivně využívá prvky retro marketingu. Zároveň obsahuje kvantitativní výzkum spotřebitelů.
Keywords: marketing; síla značky; retro; nostalgie
Thesis title: Retro marketing opportunities in terms of brand development
Author: Procházka, Oliver
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Vaverka, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this work is to find out how retro marketing (nostalgic marketing) as a form of marketing communication can give the customer an impulse to return to the brand, evoke nostalgia and the desire for the product. Another goal is a recommendation for further orientation in the use of Lidl retro marketing. The theoretical part deals with the interpretation of the term retro marketing, nostalgia and brand strength. The practical part deals with the content of leaflets Lidl and its retro week, where they actively use elements of retro marketing. It also includes quantitative consumer research.
Keywords: retro; nostalgia; brand strength; marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 1. 2020
Date of submission: 10. 5. 2020
Date of defense: 27. 5. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/72213/podrobnosti

Files for download

    Last update: