The business value and influence of UX and UI principles in e-commerce

Thesis title: The business value and influence of UX and UI principles in e-commerce
Author: Nekhymchuk, Valeriya
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Šedivá, Zuzana
Opponents: Pour, Jan
Thesis language: English
Abstract:
This bachelor thesis explores the importance of User Experience and User interface principles to an E-commerce website and the value their application contributes to the business. The fields of User Experience and User Interface design were defined and various principles presented. Furthermore, the topic of e-commerce was described with a particular focus on how an e-commerce website's business performance is measured. The reader can expect to be familiarized with the terminology of the topic. The goal is to evaluate the impact of User Experience and User Interface principles on an e-commerce website. It was achieved by surveying people with experience in online shopping and experts in the field of e-commerce. Further insights on the topic were gathered by interviewing some of the expert participants. The results demonstrate that User Experience and User Interface principles are highly valued both by experts who design and optimize e-commerce websites, and the shoppers who use them. The e-commerce professionals who were interviewed also agreed that User Experience and User Interface design bring value to an e-commerce business, and recommended close collaboration between experts in design, sales and data analysis.
Keywords: business value; UI; user interface; influence; e-commerce; User experience; ecom; UX
Thesis title: Obchodní hodnota a vliv principů UX a UI v internetovém obchodě
Author: Nekhymchuk, Valeriya
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Šedivá, Zuzana
Opponents: Pour, Jan
Thesis language: English
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá významem principů uživatelské zkušeností a uživatelského rozhraní pro webové stránky elektronického obchodu a hodnotou, kterou jejich aplikace přináší podniku. V této práci byly definovány oblasti uživatelské zkušeností a uživatelského rozhraní a rovněž byly představeny různé principy. Dále bylo popsáno téma elektronického obchodování se zvláštním zaměřením na to, jak se měří obchodní výkonnost webových stránek elektronického obchodu. Čtenář může očekávat, že bude seznámen s názvoslovím tématu. Cílem bylo zhodnotit vliv principů uživatelské zkušenosti a uživatelského rozhraní na webové stránky elektronického obchodu. Cíl byl dosažen prostřednictvím průzkumů, které byly realizovány mezi lidmi se zkušenostmi s online nakupováním a mezi odborníky v oblasti elektronického obchodování. Další poznatky o tématu byly získány provedením osobních rozhovorů mezi odborníky, kteří se průzkumu zúčastnili. Výsledky prokázaly, že odborníci, kteří navrhují a optimalizují webové stránky elektronického obchodu, a zákazníci, kteří je používají, považují zásady uživatelské zkušeností a uživatelského rozhraní za důležité. Odborníci s tím souhlasili i při osobních rozhovorech a doporučili úzkou spolupráci mezi odborníky v oblasti designu, prodeje a analýzy dat.
Keywords: ecom; business value; influence; User experience; UX; user interface; UI; e-commerce

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 1. 2019
Date of submission: 10. 5. 2020
Date of defense: 22. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/68268/podrobnosti

Files for download

    Last update: