The influence of social environment on purchase decision on consumer electronics market

Thesis title: Vliv sociálního prostředí na kupní rozhodování na trhu spotřební elektroniky
Author: Bugáňová, Eliška
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá vlivem sociálního prostředí na kupní rozhodnutí na trhu se spotřební elektronikou. V teoretické části jsou prve vysvětleny základní pojmy uvádějící do problematiky chování spotřebitelů a sociálního prostředí. Následuje popis modelů, které jsou využívány pro vysvětlení spotřebního chování, faktory, které ovlivňují chování spotřebitele a popis kupního rozhodovacího procesu s promítnutím kroků na trh se spotřební elektronikou. Jako poslední budou zmíněny sledované trendy posledních let v chování spotřebitelů na trhu se spotřební elektronikou. Praktická část bude zaměřena na určení míry vlivu sociálního prostředí na kupní rozhodnutí na trhu s mobilními telefony na základě získaných údajů z databáze MML-TGI a kvantitativního dotazníkového šetření. Na základě analýzy obou výzkumů bude vytvořeno marketingové doporučení, které zjištěné vlivy bude zohledňovat.
Keywords: sociální prostředí; kupní rozhodování; spotřební elektronika
Thesis title: The influence of social environment on purchase decision on consumer electronics market
Author: Bugáňová, Eliška
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis inquires the influence of the social environment on purchase decisions on the consumer electronics market. At first, the theoretical part explains the basic concepts introducing the issue of consumer behavior and the social environment. Following with description of models used for explanation of consumer behavior, factors influencing the behavior of consumers and description of purchase decision-making model with a reflection of steps on the market with consumer electronics. As of last, trends of recent years in consumer behavior in the consumer electronics market are mentioned. The practical part will focus on determining the degree of influence of the social environment on purchasing decisions on the mobile phone market based on data obtained from the MML-TGI database and a quantitative questionnaire survey. Based on the analysis of both types of research, a marketing recommendation is created taking into account the identified influences.
Keywords: Social environment; purchase decision; consumer electronics

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 1. 2020
Date of submission: 11. 5. 2020
Date of defense: 27. 5. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/72857/podrobnosti

Files for download

    Last update: