Communication strategy of rowing boats sales

Thesis title: Komunikační strategie prodeje veslařských lodí
Author: Božková, Karolína
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vondra, Zdeněk
Opponents: Bedřichová, Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá tvorbou komunikační strategie pro prodej veslařských lodí značky Liteboat na českém trhu, cílem je vytvořit strategii budující povědomí o značce. Nejprve jsou definovány obecné pojmy potřebné k pochopení tématu práce, dále je teoreticky popsán proces situační analýzy, která je nezbytná k vytvoření efektivní komunikační strategie. Následně je popsán proces tvorby komunikační strategie, který je zasazen do modelu STDC. Tyto obecné postupy jsou následně aplikovány na konkrétní tvorbu komunikační strategie prodeje veslařských lodí značky Liteboat na českém trhu. Ověření efektivity a funkčnosti navržené komunikační strategie probíhá formou expertních posudků marketingových odborníků z praxe. Vytvořená strategie je jen návrhem komunikace, která ale může být využita pro účely komunikace dlouhodobého charakteru se záměrem budování komunity.
Keywords: povědomí o značce; Marketing sportu; komunikační strategie; situační analýza; veslařské lodě
Thesis title: Communication strategy of rowing boats sales
Author: Božková, Karolína
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vondra, Zdeněk
Opponents: Bedřichová, Petra
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with the creation of a communication strategy for the sale of rowing boats of the Liteboat brand on the Czech market, the aim is to create a strategy that builds brand awareness.First, the general concepts needed to understand the topic of the work are defined, then the process of situation analysis is theoretically described, which is necessary to create an effective communication strategy. Subsequently, the process of creating a communication strategy is described and model STDC is used as the framework of the commuunication. These general procedures are then applied to the specific creation of a communication strategy for the sale of Liteboat rowing boats on the Czech market.Verification of the effectiveness and functionality of the proposed communication strategy takes place in the form of expert opinions provided by marketing specialists. The created strategy is only a proposal for communication, which can be used for long-term communication with the intention of building a community.
Keywords: brand awareness; communication strategy; situation analysis; Sports marketing; rowing boats

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Multimédia v ekonomické praxi
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Multimedia

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 2. 2020
Date of submission: 11. 5. 2020
Date of defense: 17. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/72472/podrobnosti

Files for download

    Last update: