Social networks as a tool for communication with customers

Thesis title: Sociální sítě jako nástroj pro komunikaci se zákazníky
Author: Vágner, Pavel
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Radváková, Věra
Opponents: Jiříčková, Ludmila
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je zjistit, jak konkrétně společnosti využívají sociální sítě pro svou propagaci a komunikaci se zákazníky. Druhým cílem je zjistit, jak uživatelé sociálních sítí vnímají vystupování daných společností. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část vysvětluje pojem sociální sítě a internetová komunikace. Podrobněji jsou popsány vybrané sociální sítě, jejich historie a funkčnost. Dále jsou představeny vybrané společnosti, které jsou analyzovány v praktické části práce. Další kapitola ukazuje možnosti propagace a komunikace na sociálních sítích. V praktické části je analyzováno pomocí pozorování a řízeného rozhovoru, jak vybrané společnosti vystupují na sociálních sítích. Pomocí dotazníkového šetření je zjištěno, jaký je pohled uživatelů na práci vybraných společností na sociálních sítích. Získaná data jsou nakonec vyhodnocena.
Keywords: komunikace; příspěvek; reklama; sociální sítě; společnost; uživatel
Thesis title: Social networks as a tool for communication with customers
Author: Vágner, Pavel
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Radváková, Věra
Opponents: Jiříčková, Ludmila
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to find out how companies use social networks for their promotion and communication with their customers. The second task is to research how users of the social networks perceive self-presentation of the selected companies. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. Theoretical part explains the concept of social networks and internet communication. Selected social networks are described in detail including their history and functioning. Furthermore, the companies which are analyzed further in the practical part of the thesis are introduced. The next chapter focuses on possible ways of promotion and communication on the social networks. In the practical part, it is analyzed how the selected companies are presented on the social networks using the observation method and the structured interview. Using the questionnaire survey, users´ view of the work of the selected companies is ascertained. The collected data are eventually appraised.
Keywords: communication; post; advertisement; social networks; company; user

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Systems Analysis

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 11. 2019
Date of submission: 11. 5. 2020
Date of defense: 17. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/71637/podrobnosti

Files for download

    Last update: