Analysis of the Slevomat brand and its perception by customers

Thesis title: Analýza značky Slevomat a její vnímání zákazníky
Author: Svobodová, Jana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Matoušek, David
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou značky Slevomat s ohledem na její vývoj v posledníchletech své existence a zároveň se snaží zmapovat její vnímání zákazníky. V rámcistrategického řízení, práce analyzuje prvky značky, identitu, a především její komunikačníaktivity. Hlavním cílem práce je postihnout, jak v dnešní době zákazníci značku vnímají ajestli aktuální marketingové aktivity mají na zákaznické postoje vliv. Práce zjišťuje asociacespojené se značkou, postoje zákazníků vůči nabídce i marketingové komunikaci. Hlavnímetodou k dosažení cíle práce je vlastní kvantitativní výzkum prováděný metodou onlinedotazování, jeho analýza a porovnání s neveřejným sekundárním výzkumem firmy.Na základě výstupů výzkumu byly formulovány závěry a doporučení pro společnost Slevomat
Keywords: Strategické řízení značky; marketingová komunikace; vnímání značky; hodnota značky
Thesis title: Analysis of the Slevomat brand and its perception by customers
Author: Svobodová, Jana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Matoušek, David
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis deals with the analysis of the Slevomat brand with regard to its development in the last years of its existence and at the same time it tries to map its perception by customers. In the framework of strategic management, the work analyzes the brand elements, identity, and especially its communication activities. The main goal of the thesis is to describe how customers perceive the brand today, whether current marketing activities have an impact on customer attitudes. The work identifies associations connected with the brand, attitudes of customers to offer and marketing communication. The main method to achieve the goal of the work is the own quantitative research conducted by the method of online questioning, analysis and comparison with the non-public secondary research of the company.Based on the research outputs, conclusions and recommendations for the company were formulated.
Keywords: marketing communication; brand perception; Strategic brand management; brand equity

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 6. 2019
Date of submission: 11. 5. 2020
Date of defense: 10. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/70978/podrobnosti

Files for download

    Last update: