Social and psychological aspects of the influence of stereotypes on the behaviour of consumers on the Russian market

Thesis title: Social and psychological aspects of the influence of stereotypes on the behaviour of consumers on the Russian market
Author: Shumilova, Svetlana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kašparová, Eva
Opponents: Surynek, Alois
Thesis language: English
Abstract:
The goal of this work is to explore the sociological and psychological problems of having stereotypes of behaviour on the Russian market in the study group, its cultural aspects, and the model consumer decision at the time of acquaintance with the goods.The theoretical part of this work will be based on sociological and psychological theories, marketing studies and concepts, cultural specifics, and influence of them to people. The methodology part is dealing with the research of Russian consumers of the study group.
Keywords: Marketing; Psychology; Consumer Behaviour; Stereotypes
Thesis title: Sociální a psychologické aspekty vlivu stereotypů na chování spotřebitelů na ruském trhu
Author: Shumilova, Svetlana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kašparová, Eva
Opponents: Surynek, Alois
Thesis language: English
Abstract:
Cílem bakalářské práce je prozkoumat sociologické a psychologické problémy stereotypu spotřebitelského chování na ruském trhu v rámci zkoumané skupiny, jejích kulturní aspekty a model spotřebitelského rozhodnutí v době seznámení se zbožím.Teoretická část dané práce bude založená na sociologických a psychologických teorii, marketingových výzkumu a konceptů, kulturních specifikách a jejích vlivů na lidé. Metodologická část se zabývá výzkumem ruské spotřebitelské skupiny.
Keywords: Chování spotřebitele; Stereotypy; Marketing; Psychologie

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Business Administration/Corporate Finance and Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Psychology and Sociology

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 9. 2019
Date of submission: 11. 5. 2020
Date of defense: 3. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/70458/podrobnosti

Files for download

    Last update: