Marketing in the online world

Thesis title: Marketing v online svete
Author: Halahija, Matej
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Ocilka, Roman
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práca sa zaoberá problematikou marketingu v online svete. Konkrétne ide o prostredie e-commerce gigantu Amazon. Hlavným cieľom diplomovej práce je analýza celého procesu uvedenia produktu na Amazon, počnúc výberom, končiac všetkými marketingovými aktivitami na reálnom prípade z praxe. Hlavný cieľ je v diplomovej práci dosahovaný za pomoci uvedenia všetkých teoretických informácií, kritérií a nástrah, ktoré je potrebné poznať pred uvedením produktu na trh. Na dosiahnutie cieľov sú využité postupy, metódy, metriky a dáta popísané v teoretickej a metodickej časti diplomovej práce. Následne sú tieto znalosti aplikované v praxi na praktickom výskume, ktorý opíše celú cestu produktu, od jeho výberu až po konkurenčný boj a ustálenie sa na trhu amerického Amazonu.
Keywords: Marketing; AMAZON; SWOT; PEST
Thesis title: Marketing in the online world
Author: Halahija, Matej
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Ocilka, Roman
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The diploma thesis deals with the issue of marketing in the online world. Specifically, it focused on e-commerce environment of the giant Amazon. The main goal of the diploma thesis is the analysis of the whole process of a product launch on Amazon, starting with the selection, ending with all marketing activities on a real case from practice. The aim of the diploma thesis is achieved by introducing all the theoretical information, criteria and traps that need to be known before placing a product on the market. Procedures, methods, metrics and data described in the theoretical and methodological part of the diploma thesis are used to achieve the goals. Subsequently, this knowledge is applied in practice in practical research that will guide the reader through the entire product path, from its selection to competition and stabilization in the US Amazon market.
Keywords: MArketing; SWOT; PEST; AMAZON
Thesis title: Marketingový plán vybrané společnosti
Author: Halahija, Matej
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Ocilka, Roman
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou marketingu v online světě. Konkrétně jde o prostředí e-commerce gigantu Amazon. Hlavním cílem diplomové práce je analýza celého procesu uvedení produktu na Amazon, počínaje výběrem, konče všemi marketingovými aktivitami na reálném případě z praxe. Hlavní cíl je v diplomové práci dosahovaný za pomoci uvedení všech teoretických informací, kritérií a nástrah, které je třeba znát před uvedením produktu na trh. K dosažení cílů jsou využity postupy, metody, metriky a data popsány v teoretické a metodické části diplomové práce. Následně jsou tyto znalosti aplikovány v praxi na praktickém výzkumu, který popíše celou cestu produktu, od jeho výběru až po konkurenční boj a ustálení se na trhu amerického Amazonu.
Keywords: PEST; SWOT; AMAZON; Marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 8. 2019
Date of submission: 11. 5. 2020
Date of defense: 10. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/70256/podrobnosti

Files for download

    Last update: