Personnel marketing of selected company and its impact on recruitment

Thesis title: Personální marketing vybrané společnosti a jeho dopad na získávání zaměstnanců
Author: Kroulíková, Lucie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Langšádlová, Karolína
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je analyzovat činnosti v oblasti personálního marketingu konkrétní společnosti a provést výzkum vnímání síly zaměstnavatelské značky této společnosti, na jehož základě bude možné vyvodit relevantní závěry a doporučit dané společnosti podněty ke zvýšení efektivity personálních marketingových aktivit pro získávání kompetentních zaměstnanců. V první, teoretické části práce je uveden výklad personálního marketingu, budování zaměstnavatelské značky a personálního marketingu v online podobě. Teorie se opírá o knižní i elektronické publikace, vědecké články a studie, a to jak české, tak především zahraniční. Empirická část práce je věnována představení zkoumané společnosti, analýze jejích marketingových aktivit z oblasti personalistiky a samotnému výzkumu v podobě hloubkových rozhovorů s potenciálními uchazeči o zaměstnání, pomocí kterého lze naplnit hlavní cíl práce. Na základě výzkumu jsou vyvozeny závěry a doporučení pro analyzovanou společnost.
Keywords: Budování zaměstnavatelské značky; Personální marketing; Vnímání zaměstnavatelské značky; Zaměstnanci; Nábor
Thesis title: Personnel marketing of selected company and its impact on recruitment
Author: Kroulíková, Lucie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Langšádlová, Karolína
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the diploma thesis is to analyse the activities in the field of personnel marketing of a company and to conduct a research which aims to investigate perception of strength of the company’s employer brand. Based on the analysis it is possible to draw relevant conclusions and provide the given company with recommendations to attract competent staff. The first, theoretical part of the thesis aims to explain terms of personnel marketing, building an employer brand and online personnel marketing. The theory is based on books and electronic publications, as well as scientific articles and studies, both Czech and foreign. The empirical part of the thesis is devoted to the introduction of the examined company, the analysis of its HR marketing activities and the research itself in the form of in-depth interviews with potential future employees of the company. Based on the research, conclusions and recommendations for the analysed company are drawn.
Keywords: Employer branding; Brand awareness; Employees; Personnel marketing; Recruitment

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 6. 2019
Date of submission: 11. 5. 2020
Date of defense: 3. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/70015/podrobnosti

Files for download

    Last update: