Ethical View Of Advertisement Personalization Using Artificial Intelligence

Thesis title: Etický pohled na personalizaci reklamy s využitím umělé inteligence
Author: Steinbartová, Kamila
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Sigmund, Tomáš
Opponents: Čermák, Radim
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá posouzením etických faktorů personalizovaného marketingu s užitím umělé inteligence. Cílem práce je upozornit na faktory eticky nejproblematičtější. V práci jsou popsány formy personalizovaného marketingu a vysvětlena role umělé inteligence. Práce dále vysvětluje a diskutuje vybrané faktory etického marketingu. Data na rozbor byla získána z dotazníku, který byl vytvořen a distribuován autorkou. Výzkumu se účastnilo 220 náhodných uživatelů internetu. Výsledky zobrazují, jak na personalizovaný marketing pohlížejí uživatelé internetu jakožto zákazníci. Výstupem práce je pak interpretace výsledků výzkumu, které jsou srovnány s etickými faktory personalizovaného marketingu a tyto dále hodnoceny. Autorka v závěru stanovuje faktor eticky nejproblematičtější.
Keywords: etika; online marketing; umělá inteligence; personalizace marketingu
Thesis title: Ethical View Of Advertisement Personalization Using Artificial Intelligence
Author: Steinbartová, Kamila
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Sigmund, Tomáš
Opponents: Čermák, Radim
Thesis language: Česky
Abstract:
This paper deals with the assessment of the factors of ethical marketing personalized using artificial intelligence. The aim is to highlight the factors most ethically problematic. Furthermore, the paper describes the forms of personalized marketing and explains the role of artificial intelligence. Then the chosen factors of ethical marketing were explained and assessed based on the forms taken by personalized marketing using artificial intelligence. The data for the analysis were obtained from a form created and distributed by the author. 220 random internet users took part in the research. The output of the work is an interpretation of research results that were compared to the ethical factors of personalized marketing and further assessed. Finally, the author determines the most ethically problematic factor.
Keywords: online marketing; artificial intelligence; marketing personalization; ethics

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Systems Analysis

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 6. 2019
Date of submission: 11. 5. 2020
Date of defense: 19. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/69921/podrobnosti

Files for download

    Last update: