Possibilities of expansion of the JOSEFINA BAKOŠOVÁ brand to the Berlin market

Thesis title: Možnosti expanze značky JOSEFINA BAKOŠOVÁ na berlínský trh
Author: Ovcharenko, Elizaveta
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kubaš, Mario
Opponents: Hucková, Barbara
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá možnostmi expanze české udržitelné módní značky JOSEFINA BAKOŠOVÁ na berlínský trh. Teoretická část prezentuje témata, která jsou relevantní pro chápání problematiky práce. Věnuje se prezentaci fast fashion, slow fashion a také vysvětlení nezbytné terminologie. Následuje rozbor marketingových nástrojů a teorií spojených s procesem expanze módní značky do zahraničí. V praktické části probíhá analýza vybraného brandu. Autorka se věnuje historii značky, její marketingové strategii a positioningu. Závěrečná část práce obsahuje návrh konkrétních možností expanze brandu do Berlína.
Keywords: Udržitelná móda; Josefina Bakošová; Marketingová strategie; Expanze; Berlínský trh
Thesis title: Possibilities of expansion of the JOSEFINA BAKOŠOVÁ brand to the Berlin market
Author: Ovcharenko, Elizaveta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kubaš, Mario
Opponents: Hucková, Barbara
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis deals with the possibilities of expansion of the Czech sustainable fashion brand JOSEFINA BAKOŠOVÁ to the Berlin market. The theoretical part presents topics that are relevant to understanding the issues of the work. It presents fast fashion, slow fashion, and explains other necessary terminology. The following step is an analysis of marketing tools and theories associated with the process of expanding a fashion brand to foreign markets. The practical part analyzes the selected brand. The author focuses on the history of the brand, its marketing strategy, and positioning. The final part of the thesis contains a list of possibilities for brand expansion to Berlin.
Keywords: Sustainable fashion; Josefina Bakošová; Marketing strategy; Expansion; Berlin market

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 10. 2019
Date of submission: 12. 5. 2020
Date of defense: 9. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/73270/podrobnosti

Files for download

    Last update: