Perception of current trends in the video game industry and monetization by current millennials

Thesis title: Vnímání aktuálních trendů ve videoherním průmyslu a monetizace současnými mileniály
Author: Fialová, Petra
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kubaš, Mario
Opponents: Hanzlík, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce pojednává o aktuálních trendech ve videoherním průmyslu s důrazem na současné monetizační modely, mikrotransakce, postoje hráčů, konkrétně mileniálů. Cílem diplomové práce je zjistit, jak současní mileniálové vnímají aktuální trendy ve videoherním průmyslu a jak se staví k monetizaci her. Nejprve je věnována pozornost především k ujasnění základních pojmů, s důrazem na definování novodobého označení mileniál, videoherní platformy a představení současných monetizačních modelů se všemi jejich výhodami a nevýhodami. Praktická část je pak zaměřena na získání potřebných dat pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Po provedené analýze získaných informací, práce typologicky rozdělí respondenty a následně sumarizuje zjištění získaná osobními rozhovory, kde zodpoví na výzkumné otázky: jací jsou mileniálové jako hráči a jak mileniálové přistupují k monetizaci her. Ke zpřehlednění výstupu je na konci použita SWOT analýza, jež celou práci uzavírá. Z výzkumu vyplynulo, že vybraní respondenti mají o současném videoherním prostředí přehled, preferují digitální distribuci her, nejrozšířenější platformou jsou konzole a mezi oblíbené mikrotransakce patří kosmetické vylepšování herní postavy.Klíčová slova:
Keywords: distribuční kanály; herní platformy; monetizační modely; typologie hráčů; Mileniálové; žánrová klasifikace her
Thesis title: Perception of current trends in the video game industry and monetization by current millennials
Author: Fialová, Petra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kubaš, Mario
Opponents: Hanzlík, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis deals with current trends in the video game industry with emphasis on current monetization models, microtransactions, attitudes of players, specifically millennials. The aim of the diploma thesis is to find out how current millennials perceive current trends in the video game industry and how they approach the monetization of games. First, attention is paid mainly to clarifying the basic concepts, with emphasis on defining the modern term millennials, video game platforms and the introduction of current monetization models with all their advantages and disadvantages. The practical part is then focused on obtaining the necessary data, using semi-structured interviews. After the analysis of the obtained information, the work typologically divides the respondents and then summarizes the findings obtained by personal interviews, where they answer research questions: what are millennials as players and how millennials approach the monetization of games. To make the output clearer a SWOT analysis is used at the end, which concludes the whole work. The research showed that selected respondents have an overview of the current video game environment, prefer digital distribution of games, the most widespread platform is consoles and popular microtransactions include cosmetic enhancement of the game character.
Keywords: Millennials; typology of players; genre classification of games; game platforms; monetization models; distribution channels

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 10. 2019
Date of submission: 12. 5. 2020
Date of defense: 9. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/72783/podrobnosti

Files for download

    Last update: