Marketing importance of influencer marketing compared to Word of Mouth

Thesis title: Marketingový význam Influencer marketingu v porovnání s word of mouth
Author: Latifová, Anna
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Kundríková, Veronika
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zaměřuje na porovnání influencer marketingu a Word of Mouth, analýzu vlivu těchto dvou typů šíření informací o produktech či službách na myšlení a nákupní chování ve zvolené cílové skupině mileniálů. Cílem je zjistit, zda je vliv influencer marketingu srovnatelný s vlivem primárních a sekundárních sociálních skupin z okolí spotřebitele. K vyhodnocení vlivu jsou využity sekundární i primární zdroje, kvantitativní i kvalitativní metody šetření. Smyslem je odpovědět na otázky, zda je pro mileniály názor či doporučení influencerů relevantní informací při formování vlastních postojů a rozhodnutí při nákupu, zda je tato generace dostatečně otevřená influencer marketingu a zda síla vlivu influencerů souvisí s délkou jeho sledování. Ze srovnání influencer marketingu a WOM mezi zástupci generace Y budou vyvozena marketingová doporučení.
Keywords: Word of Mouth; vliv; Influencer marketing; mileniálové; influencer
Thesis title: Marketing importance of influencer marketing compared to Word of Mouth
Author: Latifová, Anna
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Kundríková, Veronika
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis focuses on the comparison of influencer marketing and Word of Mouth. It also analyzes the influence of these two types of dissemination of information about products and services on thinking and shopping behaviour. The selected target group is generation of millennials. The aim is to find out whether the influence of influencer marketing is comparable to the influence of primary and secondary social groups from the consumer's environment. Secondary and primary sources, quantitative and qualitative survey methods are used to evaluate the impact. The purpose is to answer the questions of whether the opinion or recommendations of influencers are relevant for millennials when forming their own attitudes and buying decisions, whether this generation is sufficiently open to influencer marketing and whether the strength of influencers' influence is related to the time of following. Marketing recommendations will be derived from the comparison of influencer marketing and WOM between Generation Y representatives.
Keywords: Influencer marketing; influence; Word of Mouth; influencer; millennials

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 10. 2019
Date of submission: 12. 5. 2020
Date of defense: 10. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/72289/podrobnosti

Files for download

    Last update: