Consumer perception of Urinal brand in the Czech market

Thesis title: Consumer perception of Urinal brand in the Czech market
Author: Šaberl, Tereza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Machek, Martin
Opponents: Olšanová, Květa
Thesis language: English
Abstract:
The goal of this master’s thesis is to analyze and identify the perception of Urinal brand by consumers on the Czech market and to provide the brand management with recommendations on how to possibly improve the brand perception. The thesis provides a theoretical overview of concepts and theories related to brands and their management. The master thesis relies on a secondary and primary data research with combination of quantitative and qualitative research methods. Online questionnaire and individual in-depth interviews are combined in order to reveal the Urinal brand perception among Czech consumers. After the data analysis, results are presented and discussed, and recommendations to the Urinal brand management are explained. It was found that Urinal brand has some strong, favorable and unique brand perceptions, as well as, certain blind spots and less favorable brand perceptions which should be addressed by the brand management.
Keywords: brand; marketing research; brand image; customer-based brand equity
Thesis title: Vnímání značky Urinal na českém trhu
Author: Šaberl, Tereza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Machek, Martin
Opponents: Olšanová, Květa
Thesis language: English
Abstract:
Cílem této diplomové práce je analyzovat a identifikovat vnímání značky Urinal spotřebiteli na českém trhu a poskytnout managementu značky doporučení, jak vylepšit vnímání značky. Práce poskytuje teoretický přehled pojmů a teorií souvisejících se značkami a jejich řízením. Diplomová práce se opírá o sekundární a primární výzkum dat s kombinací kvantitativních a kvalitativních výzkumných metod. Online dotazník a individuální hloubkové rozhovory jsou zkombinovány s cílem odhalit vnímání značky Urinal mezi českými spotřebiteli. Po analýze dat jsou výsledky prezentovány a diskutovány a jsou vysvětlena doporučení pro řízení značky Urinal. Bylo zjištěno, že značka Urinal má určitá silná, příznivá a jedinečná vnímání značky, jakož i určitá "slepá" místa a méně příznivé vnímání značky, které by mělo vedení značky vyřešit.
Keywords: značka; image značky; marketingový výzkum

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 11. 2019
Date of submission: 12. 5. 2020
Date of defense: 18. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/71750/podrobnosti

Files for download

    Last update: