Segmentation of the chocolate market in the Czech republic

Thesis title: Segmentace trhu čokolády v České republice
Author: Květoňová, Barbora
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Hájková, Michaela
Thesis language: Česky
Abstract:
Ústředním tématem diplomové práce je segmentace trhu tabulkových čokolád v České republice. V teoretické části jsou nejprve popsány pojmy související s tematikou spotřebního chování a jednotlivé marketingové přístupy. Stěžejní část teoretické části je pak věnována vymezení procesu segmentace trhu včetně jednotlivých segmentačních kritérií a přístupů k segmentaci. Cílem praktické části je odkrytí a rozvoj profilu jednotlivých segmentů s využitím primárních a sekundárních dat MML-TGI. Na základě informací získaných z obou výzkumů jsou podrobně popsány výsledné profily odkrytých segmentů a vytvořena marketingová doporučení, jak segmenty co nejefektivněji oslovit.
Keywords: Shluková analýza; Tabulkové čokolády; Segmentace trhu; Faktorová analýza
Thesis title: Segmentation of the chocolate market in the Czech republic
Author: Květoňová, Barbora
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Hájková, Michaela
Thesis language: Česky
Abstract:
The central topic of this thesis is the segmentation of the chocolate bar market in the Czech Republic. The theoretical part consists of a description of concepts related to the topic of consumer behavior and individual marketing approaches. Its main part is then devoted to the definition of the market segmentation process, including individual segmentation criteria and approaches. The aim of the practical part is to discover and develop the profile of individual segments using primary and secondary MML-TGI data. The resulting profiles and segments are precisely described based on the information gained from both researches. Also marketing recommendations on how to address the segments most effectively are created.
Keywords: Chocolate bars; Cluster analysis ; Market segmentation; Factor analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 12. 2018
Date of submission: 12. 5. 2020
Date of defense: 9. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/71723/podrobnosti

Files for download

    Last update: