Sales on B2B market from the perspective of team leaders

Thesis title: Sales na trhu B2B a jeho řízení z pohledu vedoucích pracovníků
Author: Moudrá, Monika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Říha, David
Opponents: Hasman, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem této diplomové práce je návrh optimalizace zvolených úkonů vykonávaných vedoucím obchodního týmu ve společnosti ARION, spol. s r.o., která působí v oblasti informačních technologií, na základě provedeného výzkumu. Diplomová práce je rozdělena na tři části, teoretickou, metodologickou a analytickou. Teoretická část je založena na rešerši odborné literatury a jsou v ní popsány obecné charakteristiky vybraných činností. V metodologické části jsou popsány zvolené metody, kterými jsou hloubkový rozhovor, pozorování a kódování dat. V této části práce je také představen výzkumný vzorek, který se skládá z primárně pozorované společnosti a deseti vybraných respondentů. Analytická část obsahuje souhrn informací získaných od respondentů, popis dané situace u zkoumané společnosti, pro kterou je vždy uvedeno doporučení autora na zefektivnění jednotlivých oblastí.
Keywords: report; porady; kategorizace zákazníků; vzdělávání; Obchodní tým; obchodní cíle; CRM
Thesis title: Sales on B2B market from the perspective of team leaders
Author: Moudrá, Monika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Říha, David
Opponents: Hasman, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The main aim of this diploma thesis is to suggest optimization of selected tasks performed by the sales team manager in ARION, spol. s r.o., which operates in the field of information technology, based on the research conducted. The thesis is divided into three parts, theoretical, methodological and analytical. The theoretical part is based on literature research and describes general characteristics of selected activities. The methodological part describes the selected methods, which are in-depth interview, observation and data coding. In this part of the thesis is also presented a research sample, which consists of a primary observed company and ten selected respondents. The analytical part contains a summary of the information obtained from the respondents, a description of the situation in the surveyed company, for which is always given the author's recommendation to streamline individual areas.
Keywords: training; reports; Sales team; business meeting; categorization of customers; CRM

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 11. 2019
Date of submission: 12. 5. 2020
Date of defense: 3. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/71630/podrobnosti

Files for download

    Last update: