Social media as an effective tool to promote business

Thesis title: Social media as an effective tool to promote business
Author: Kudrautsava, Alina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Machek, Martin
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: English
Abstract:
Social media has transformed the way of communication between companies and their clients. There are many tools and techniques which company can implement in order to promote the business. The aim of the thesis is to identify best case practices in the cultural context of Belarus and to define the reasons of the success. To reach the goal of the study, qualitative research method was used. Expert interviews were conducted to the owners and SMM managers which are responsible of restaurants. Materials for this research include books, journals, articles, statistics and different websites related to social media.The outcome demonstrates that social media has positive impact on restaurant business. Several tactics of successful restaurants were defined. Instagram is the most used tool for promotion of restaurants and communication with clients. Word of mouth has a crucial role in the restaurant industry.
Keywords: Social media; Online marketing; Restaurant business; Word-of-mouth
Thesis title: Sociální média jako účinný nástroj na podporu podnikání
Author: Kudrautsava, Alina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Machek, Martin
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: English
Abstract:
Sociální média změnila způsob komunikace mezi společnostmi a jejich klienty. Existuje mnoho nástrojů a technik, které může společnost implementovat za účelem propagace podnikání. Cílem práce je identifikovat nejlepší případové případy v kulturním kontextu Běloruska a definovat důvody úspěchu. K dosažení cíle studie byla použita metoda kvalitativního výzkumu. Byly provedeny odborné rozhovory s majiteli a manažery SMM, kteří jsou odpovědní za restaurace. Materiály pro tento výzkum zahrnují knihy, časopisy, články, statistiky a různé webové stránky související se sociálními médii.Výsledek ukazuje, že sociální média mají pozitivní dopad na restaurační provoz. Bylo definováno několik taktik úspěšných restaurací. Instagram je nejpoužívanějším nástrojem pro propagaci restaurací a komunikaci s klienty. Ústní slovo má v restauračním průmyslu klíčovou roli.
Keywords: Sociální média; Restaurační provoz; Word-of-mouth; Online marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 11. 2019
Date of submission: 12. 5. 2020
Date of defense: 18. 6. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/71623/podrobnosti

Files for download

    Last update: