Analysis and proposal of the communication strategy of the brand Hami with a focus on infant formulas

Thesis title: Analýza a návrh komunikační strategie značky Hami se zaměřením na kojenecká mléka
Author: Nguyenová, Khanh Linh
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Trang Dinhová, Huyen
Thesis language: Česky
Abstract:
Marketingová komunikace kojeneckých mlék se potýká s tématem, jak účinně oslovit spotřebitele v konkurenčním prostředí a neporušovat přitom regulace kodexu proti škodlivým marketingovým postupům. Tato bakalářská práce si klade za cíl doporučit a navrhnout komunikační strategii značky Hami pro kojenecká mléka za pomocí analýzy marketingové komunikace za rok 2019, zmapování konkurenční situace na trhu a využití terénního a kvantitativního výzkumu spotřebitelského trhu. Na základě klíčových poznatků, které vyplynuly z výzkumných šetření, jsou formulována pět závěrečných doporučení pro fungování budoucí komunikační strategie kojeneckých mlék značky Hami.
Keywords: Marketingová komunikace; dětská a kojenecká výživa; kojenecká mléka; Hami
Thesis title: Analysis and proposal of the communication strategy of the brand Hami with a focus on infant formulas
Author: Nguyenová, Khanh Linh
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Trang Dinhová, Huyen
Thesis language: Česky
Abstract:
The subject of marketing communication of infant milk formulas is confronted with the topic of how to effectively reach potential consumers in a competitive environment while not violating the regulations of the Code against harmful marketing practices. The aim of this bachelor thesis is to propose a communication strategy of the brand Hami focusing on baby formulas using analysis of marketing communication for 2019, analysis of the competitive situation on the market including field and quantitative research of the consumer market. Based on the key findings resulting from the researches, five possible recommendations are given for the future communication strategy of infant formulas of the brand Hami.
Keywords: Marketing communication; baby food and infant nutrition; infant formula; Hami

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 11. 2019
Date of submission: 12. 5. 2020
Date of defense: 27. 5. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/71610/podrobnosti

Files for download

    Last update: